החזרי מס בגין תשלום דמי ביטוח אובדן כושר עבודה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

החזר מס
החזר מס

ביטוח מפני אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שרוכשים שכירים כמו גם עצמאיים על מנת לכסות את עצמם נגד מקרים בהם בעקבות מחלה או תאונה לא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בכבוד כמו שהתפרנסו עקב התאונה או לפני הנזק שנגרם להם בעקבות מחלתם.

הקשר שבין פוליסת הביטוח נגד אובדן כושר עבודה לבין מס הכנסה.

האם הפרמיה נחשבת כהוצאה מוכרת או לא?

בין אם המבוטח משלם מדי חודש עבור פוליסה של ביטוח אובדן כושר עבודה מוחלט או מלא ובין אם הוא משלם עבור ביטוח מקצועי או עיסוקי, בכל מקרה לפי החוק הנהוג במדינת ישראל המבוטח זכאי להטבת מס.

בהחלט ניתן להכיר בכספים שהוצאו לצורך רכישה של ביטוח אובדן כושר עבודה כהוצאה מוכרת עד לגובה של שניים וחצי אחוזים מההכנסה של המבוטח. הסכום המרבי שניתן להכיר בו כהוצאה מסך ההפרשות של המעביד הן עבור קופת גמל והן עבור ביטוח אובדן כושר עבודה יהיה עד שבעה וחצי אחוזים מהמשכורת של העובד.

במידה והסכום שמועבר מדי חודש לקופת הגמל יהיה גבוה מחמישה אחוז מהמשכורת של העובד, הרי שבעקבות כך הסכום שניתן יהיה להכיר בו כהוצאה עבור תשלום הפרמיה של ביטוח אובדן כושר עבודה יהיה צריך להיות נמוך משניים וחצי אחוזים מסך המשכורת.

תשלום מס עבור קבלת תגמולי הביטוח

במידה ולמבוטח אירע מקרה הביטוח ויכולת ההשתכרות שלו אכן נפגעה, הרי הוא זכאי לפיצויים מחברת הביטוח. במצב זה המדינה בהחלט תגבה ממנו מס הכנסה כיוון שמדובר מבחינתה כהכנסה לכל דבר. המעניין הוא שישנם שני מסלולים שבהם משלמות חברות הביטוח את התשלומים.

המסלול הראשון הוא תשלום חד פעמי ואילו השני הוא תשלום חודשי שנמשך עד למועד שנקוב בפוליסה (פרישת המבוטח לגמלאות, פרק זמן מסוים, גיל מסוים, מות המבוטח ועוד).

מבחינת המדינה המס שייגבה עבור תשלום חד פעמי יהיה גבוה יותר מהסיבה הפשוטה שלרוב מדובר יהיה על סכום בעל ערך גבוה יותר. עם זאת, בהחלט ניתן להגיע להסדר לפיו הסכום ייחשב מבחינת רשויות המס כאילו שולם במשך שש שנים וכך להפחית את גובה המס שצריך להיות משולם עבורו.

אולי יעניין אותך גם:

ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאיים: עד כמה הוא חשוב? ומה כדאי לבדוק?

טופס 250 – הטופס שכל נפגע עבודה חייב להכיר

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!