זכויות במקרה תאונת עבודה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

תאונת עבודה
תאונת עבודה

אף כי מרבית האנשים מתייחסים למקום העבודה שלהם כאזור בטוח למדי, בו הם יכולים להתרכז בעבודתם ללא חשש מפגיעה פיזית או נפשית, הרי, וכפי שכל אדם אשר איתרע מזלו ונפגע בתאונת עבודה יוכל לספר, תאונות עבודה נוטות להתרחש מדי יום ביומו, כאשר מרביתן מסתכמות בפציעה קלה, הגוררת אי נוחות זמנית. עם זאת, קיימים מקרים בהם תאונות עבודה גוררות נזק רפואי משמעותי, אשר עלול להוביל במישרין להשבתת יכולתו של האדם להמשיך בעבודתו, באופן זמני או מוחלט.

נוסף על הנזק הרפואי עמו הנפגע צריך להתמודד בתקופה שלאחר התאונה, תאונת עבודה חמורה עלולה לגרור נזק כספי משמעותי לנפגע, וזאת כתוצאה מאובדן כושר עבודתו בתקופה שלאחר התאונה. מסיבה זו, מדינת ישראל, והמוסד לביטוח לאומי מטעמה, מכירים בזכותם של נפגעי עבודה לזכות בהטבות כספיות שונות, כמפורט להלן.

מהן הזכויות המוענקות לנפגעי תאונת עבודה?

טיפול רפואי ושיקומי

במידה ואדם נפגע בתאונת עבודה, וכתוצאה מכך נדרש לעבור טיפול רפואי או שיקומי, יש באפשרותו לקבל החזר כספי מלא בגין הטיפול הרפואי לו הוא נדרש, במידה וזה התבצע במוסד רפואי מוכר מטעם מדינת ישראל.

כמו כן, במידה וכתוצאה מהתאונה איבד הנפגע את יכולתו להמשיך ולעסוק במקצועו טרם התאונה, הוא זכאי להשתתפות מלאה בעלותו של קורס מקצועי, המתקיים מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר מטרתו לסייע לו ברכישת מקצוע חדש, אשר יאפשר לו להתפרנס בכבוד.

דמי פגיעה

אדם הנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבלת "דמי פגיעה" מטעם המוסד לביטוח לאומי, אשר נועדו לסייע לו בהתמודדות עם התקופה הראשונה שלאחר מועד התאונה.

חישוב דמי הפגיעה מתבצע בצירוף שכרו ברוטו בשלושת החודשים שטרם הפגיעה חלקי 90 יום, כאשר התוצאה היא השכר היומי של הנפגע, אשר מועבר לו בשיעור של 75%. יש לציין, כי תוקף דמי הפגיעה הוא ל-90 יום בלבד, וזאת ללא תלות בהיקף הפגיעה או בחומרתה.

מענק נכות

במידה וגם לאחר תום 90 הימים בהם משולמים לנפגע דמי הפגיעה, הוא עדיין מוגדר כמי שאינו כשיר לעבוד, יש באפשרותו לפנות למוסד לביטוח לאומי בבקשה להכיר בו כבעל אחוזי נכות, באופן זמני או קבוע.

לאחר מכן, מזומן הנפגע לוועדה רפואית, אשר בוחנת את מצבו הרפואי, ובמידת הצורך מגדירה לו אחוזי נכות. במידה ולנפגע הוגדרו אחוזי נכות קבועה שבין 19%-9, הוא זכאי לקבלת מענק נכות חד פעמי.

מענק זה מחושב בהתאם לסכום המצטבר של שכרו ברוטו בשלושת החודשים שטרם הפגיעה, כפול 75%, כפול אחוזי הנכות שנקבעו לו.

קצבת נכות

במידה והוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי קבעה לנפגע אחוזי נכות קבועה ברמה העולה על 20%, הרי שהנפגע זכאי לקבלת קצבת נכות קבועה, וזאת עד תום תקופת נכותו, במידה ויתרחש שיפור משמעותי במצבו הרפואי, או לחילופין עד הגיעו לגיל היציאה לפנסיה, כאשר במועד זה קצבת הנכות מוחלפת בקצבת זקנה.

קצבה זו מחושבת בהתאם לשכרו החודשי הממוצע של הנפגע במהלך שלושת החודשים שקדמו לתאונה, כפול 75%, כפול אחוזי הנכות שנקבעו לו.

זכויות נוספות

קיימים מקרים חריגים בהם הנפגע זכאי לקבלת הטבות נוספות מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזאת לדוגמא במידה ולנפגע נקבעו אחוזי נכות גבוהים במיוחד, או לחילופין שבעקבות התאונה הוא נזקק לרכישת אביזרי עזר רפואיים.

במקרים אלו, יש באפשרותו של הנפגע לפנות ישירות לסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריו, ולבדוק האם מצבו הרפואי עונה על הקריטריונים הרלוונטיים, ומזכה אותו בקבלת הטבות כספיות נוספות.

ראו גם:

נכות כללית

נכות לצמיתות

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!