אובדן כושר עבודה זמני – באילו מקרים?

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה זמני
אובדן כושר עבודה זמני

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שבא להבטיח למבוטח שגם במידה ויאבד את יכולת ההשתכרות שלו בעקבות מחלה או תאונה, עדיין יוכל להתקיים בכבוד כיוון שבמקרה כזה תשלם לו חברת הביטוח בה הוא מבוטח תשלומים חודשיים בגובה מסוים כמוסכם בפוליסה.

את הפוליסה יכול כל אדם עובד במדינת ישראל לרכוש מחברות הביטוח הפרטיות שעוסקות בתחום וכן ניתן לרכוש אותו כתוספת לביטוח המנהלים אותו רוכש עבור העובד המעסיק שלו.

ישנם מעסיקים רבים שרוכשים ביטוח זה עבור העובדים שלהם מבלי שהם מודעים לכך כלל ולכן חשוב לברר קיום של ביטוח כזה על ידי המעסיק על מנת שלא להגיע למצב שבו המבוטח מבוטח על ידי מספר גורמים. כמו כן ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שבו מבוטחים כל העובדים במדינת ישראל במסגרת הביטוח הלאומי.

הסיבה בגינה מומלץ לברר את קיומו או אי קיומו של ביטוח אובדן כושר עבודה מול מספר גורמים היא שבארץ לא קיים כפל ביטוחים. הפיצוי המרבי הניתן לאדם בגין אובדן כושר עבודה מגיע לשבעים וחמישה אחוז מגובה ההכנסה שלו לפני התאונה או המחלה. אי לכך, גם אם המבוטח מחזיק בשלוש פוליסות משלושה גופים שונים, עדיין במידה ויחלה ויפסיק לעבוד, גובה הפיצויים לא יעלה על ערך זה.

הסוגים השונים של אובדן כושר עבודה

ישנם מספר מצבים שנכללים תחת הגדרת המטרייה הרחבה של אובדן כושר עבודה להלן:

  • אי היכולת לעסוק בעבודה כלשהי.
  • המבוטח לא יכול לעסוק בכל עיסוק סביר שמתאים לניסיון שלו, להכשרה שלו ולהשכלה שלו.
  • המבוטח לא יכול להמשיך ולעסוק בתחום העיסוק הספציפי שבו עסק בחמשת השנים האחרונות לפני התאונה או המחלה. סוג זה של ביטוח מיועד רק עבור מקצועות מסוימים מאוד.

חלוקה נוספת לאובדן כושר עבודה

  • אובדן כושר עבודה לצמיתות הוא מצב שבו בעקבות התאונה או המחלה האדם איבד את כושר העבודה שלו לצמיתות.
  • אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב שבו אובדן כושר העבודה נמשך רק תקופה מסוימת ולאחר מכן הוא חולף. בדרך כלל מדובר על תקופה בת שלושה חודשים אך לא תמיד.

בנוסף חשוב לציין כי ניתן לסווג את הסוגים השונים לפי החלוקה הבאה:

  • אובדן כושר עבודה חלקי – מצב שבו בעקבות הנזק שנגרם למבוטח הכנסותיו ממשלח ידו ירדו בעשרים וחמישה אחוז לפחות.
  • אובדן כושר עבודה מלא – מצב שבו בעקבות הנזק הכנסותיו של המבוטח ירדו בשיעור של שבעים וחמישה אחוז לפחות.

כיצד ניתן לתבוע פיצויים בגין אובדן כושר עבודה זמני?

על מנת לקבל את הפיצויים הקבועים בפוליסה עבור מצב של אובדן כושר עבודה זמני יש להביא לחברת הביטוח את האישורים הרפואיים הרלוונטיים. במקרים מסוימים חברת הביטוח תחליט להפנות את המבוטח לעמוד בפני וועדה רפואית מטעמה ולא אחת קורה שהחלטת הוועדה שונה מאלו שהחליטו הרופאים שטיפלו במבוטח.

במקרה של דחיית תביעה לקבלת תשלומים עבור אובדן כושר עבודה שמני מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין שמתמחה בתחום ושמכיר את החוק מלפנים ומאחור. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמדי שנה תביעות רבות לקבלת תשלומים בגין כושר עבודה זמני נדחות על הסף והתשלומים מושגים רק לאחר שמוגשת תביעה נגד חברות הביטוח, קחו זאת לתשומת לבכם.

אולי יעניין אותך גם: רפורמה בהגבלת תקרת הפיצויים בגין אובדן כושר עבודה

מה זה אובדן כושר עבודה?

כששואלים מה זה אובדן כושר עבודה הכוונה היא לסיטואציה בה אדם אינו יכול להמשיך בעיסוקו או בעיסוקים המתאימים לכישוריו. במקרה כזה ישנו בדרך כלל כיסוי ביטוחי, בין אם במסגרת ביטוח פרטי או במסגרת ביטוח לאומי, שמאפשר לאותו אדם להמשיך לקבל לפחות חלק מההכנסה שלו כדי שיוכל להמשיך להתקיים. ישנם מקרים בהם אובדן כושר עבודה זמני או תמידי, חלקי או מלא. אובדן כושר עבודה יכול להיגרם מסיבות שונות כמו תאונת דרכים, מחלה או ניתוח ובעצם כל מצב שמשפיע על מצבו הרפואי של אדם.

אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח

במסגרת פיצויים של אובדן כושר עבודה, לוקחים בחשבון שישנם מצבים שהם זמניים, כמו במקרה של עובד שעובר ניתוח. הציפייה היא שבתום תקופה מסויימת, המטופל יתאושש ויחזור לתפקד ולעבוד. כמובן שכל מקרה לגופו, ישנם מקרים בהם מדובר בניתוח שלאחריו לא חוזרים לתפקוד מלא לעולם, וישנם מקרים שאינם שווים את הטרחה כמו ניתוחים קטנים מאד שאינם משפיעים על איכות החיים ויכולת העבודה של אדם.

אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח

אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח הוא מצב שבעקבותיו העובד איבד את יכולת וכושר העבודה שלו בצורה חלקית או מלאה, כאשר ביטוח לאומי מתייחס לשני מצבים עיקריים. האחד הוא מחלת מקצועי והשני תאונה שהתקיימה בזמן עבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה, והצריכה ניתוח. מחלת מקצוע זה מצד שמופיע בתקנות של המוסד לביטוח לאומי, כאשר המחלה היא מתמשכת ונוצרת כתוצאה מעבודה תחת תנאים מסוימים. כאשר העובד מוכיח כי הוא אכן נפגע בפגיעת עבודה והדבר הצריך ניתוח, מגיע לו להגיש תביעה מול המוסד לביטוח לאומי ולקבל פיצויים. 

סוגי פיצויים כתוצאה מאובדן כושר עבודה

  1. קבלת דמי פגיעה
  2. קבלת גמלת נכות – ניתן אך ורק לאחר שעוברים דרך הועדה של המוסד לביטוח לאומי ומגישים את כל המסמכים והאישורים המתאימים. 

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה אחרי ניתוח?

מדובר בביטוח שהמטרה שלו היא להבטיח לעובד שיקבל את הקצבה החודשית המגיעה לו, במצבים בהם הוא מאבד את היכולת לעבוד. 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!