ייעוץ של עורך דין לפני הגשת התביעה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

עורך דין
עורך דין

התמודדות עם תאונה קשה אשר מובילה לאובדן כושר העבודה, אינה משימה קלה. בעבור מרבית האנשים, אובדן כושר העבודה גורר באופן ישיר פגיעה ניכרת במצבם הכספי, מה שמשליך ישירות על איכות חייהם ועל זו של משפחתם.

בדיוק לצורך כך, הומצא סוג חדש של ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, אשר מסופק באופן פרטי מטעם חברות הביטוח, ומהווה "רשת ביטחון כלכלית", אשר עשויה להיווכח כמשתלמת במיוחד בעת צרה.

למרבה הצער, חברות הביטוח בישראל, ככל גוף עסקי אחר, אינן ששות להעניק למבוטח את הפיצוי הכספי לו הוא זכאי בשעת הצורך, ופעמים רבות מערימות שורה ארוכה של מכשולים בפני המבוטח, וזאת במטרה להוכיח בכל דרך אפשרית כי המבוטח אינו זכאי לקבלת הפיצוי.

במקרים רבים, ומאחר והמבוטח נדרש להתמודד בו בזמן עם ההשלכות הרפואיות של התאונה, אין באפשרותו להשקיע את הזמן והמרץ הנדרשים להתמודדות מול חברות הביטוח על מנת לממש את זכויותיו החוקיות במלואן.

מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד מול חברות הביטוח במקרים אלו?

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור, בשעה שמבוטח ניצב בפני התנהלות לא ראויה של חברת הביטוח שלו, הוא כי ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, אף כי מסופק כאמור ישירות מטעם חברת הביטוח, זוכה לפיקוח ישיר מטעם גורמי משרד הבריאות, אשר קובעים מהם הנהלים הבסיסיים אשר מחויבים להיכלל בפוליסת הביטוח. מסיבה זו, הבנת הנהלים הרלוונטיים היא הצעד הראשון, אשר מגדיל את כוחו של המבוטח בהתמודדות מול חברת הביטוח.

עם זאת, האזרח הפשוט, אשר אינו בקיא בנבכי פוליסת הביטוח עליה חתם טרם התאונה, לא תמיד אוחז בידע הנדרש לצורך עמידה על זכויותיו, וכתוצאה מכך נאלץ פעמים רבות "לסמוך" על חברת הביטוח ועל המידע אותו היא מציגה.

מצב זה עלול להיות בעייתי במיוחד עבור המבוטח, שכן מצב בו חברת הביטוח, אשר לה אינטרס ממשי להימנע מתשלום הפיצויים למבוטח, היא זו שמחליטה האם המבוטח אכן זכאי לפיצוי או לא, אינו פועל לטובת המבוטח, ועלול להוביל לנישולו מזכויותיו, כפי שמוכרות בחוק.

כדאי להתייעץ עם עורך דין

כאשר חברת הביטוח מסרבת בתוקף למלא את חלקה בהסכם הביטוח, וזאת חרף העובדה שתנאי הפוליסה מחייבים זאת, פתוחה הדרך בפני המבוטח לפנות לערכאות משפטיות, דהיינו להגיש תביעה משפטית כנגד חברת הביטוח, בדרישה לקבלת מלוא הפיצוי הכספי כפי שנקבע במסגרת הפוליסה.

חשוב לזכור, כי פוליסת הביטוח היא חוזה משפטי לכל דבר ועניין, המחייב את שני הצדדים באופן שווה, ולא ניתן להתכחש לו בשום צורה.

יש לציין עם זאת, כי לעיתים קיימת האפשרות להימנע מהגשת התביעה המשפטית, ולפעול באפיקים אחרים, כגון פנייה ישירה לגורמי משרד הבריאות, או לחילופין פנייה חוזרת לחברת הביטוח בגיבוי משפטי של עורך דין הבקיא בתחום. פעמים רבות, אפיקי פעולה אלו אפקטיביים לא פחות מאפיק הפעולה המשפטי, וזאת ללא צורך בהשקעת הזמן הרב הנדרש במסגרת ההליכים המשפטיים, אשר עלולים להימשך שנים רבות, ולגזול ממון רב מהמבוטח.

מסיבה זו, בכל מקרה בו פנייתו הראשונית של המבוטח אל חברת הביטוח עלתה בתוהו, וחברת הביטוח מסרבת למלא את התחייבותה המשפטית, בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח, הדבר החשוב ביותר מבחינת המבוטח הוא להקדים ולהתייעץ עם עורך דין בקיא ומיומן לגבי מהי דרך הפעולה הטובה ביותר. לרוב, עורך הדין ידע לכוון את הלקוח בהתאם לדרך הפעולה האופטימלית, אשר תבטיח כי זכויותיו החוקיות של המבוטח ימולאו, באופן מלא ומוחלט.

ראו גם:

דחו את תביעתכם? פנו לעורך דין מומחה ותקבלו את המגיע לכם

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!