שיטת מצליח של חברות הביטוח בדחיית תביעת ביטוח סיעודי

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

שיטת מצליח של חברות הביטוח פוגעת ברבים
שיטת מצליח של חברות הביטוח פוגעת ברבים

"שיטת מצליח" היא אחת משיטות הפעולה הנפוצות המאפיינות תאגידים וחברות שונות המופקדות על מתן שירותים לאזרח. השיטה מבוססת על הניסיון "לקבוע עובדות בשטח", כאשר במידה והדבר אינו מצליח, תמיד ניתן לסגת, וכמעט ללא השלכות.

כך לדוגמא, בשעה שאדם מבקש למכור את מכוניתו, הוא יכול לבחור מלכתחילה לבקש מחיר גבוה במיוחד עבורה, מתוך ההנחה שאם יצליח – מה טוב, ובמידה ולא – יוכל תמיד להוריד את המחיר.

בעוד שבתחומים רבים, שיטת מצליח מהווה כלי עסקי לגיטימי, המשמשת לצורך העלאת יכולת ההתמקחות העסקית, הרי שבשעה ששיטה זו משמשת חברות עסקיות גדולות, כגון חברות הביטוח, כלפי האזרח הבודד, מדובר בשיטה פסולה מעיקרה, שכן כוחה של חברת הביטוח, המגובה בסוללה של עורכי דין מיומנים ומנגנון בירוקרטי ענק, גדול בהרבה מכוחו של האזרח הפשוט, אשר ההתמודדות מול חברת הביטוח גובה ממנו עלות ניכרת, נפשית וכלכלית, אשר יוצאת ישירות מכיסו.

מהי שיטת מצליח של חברות הביטוח לדחיית תביעות ביטוח סיעודי?

כאמור, במהלך ההתנהולת מולן, חברות הביטוח עושות שימוש מתמשך בשיטת מצליח, וזאת במסגרת דחיית התביעות לביטוח סיעודי, אשר מוגשות מטעם מבוטחים בדרישה לפדות את הפוליסה עליה חתמו. כמעט מדי יום מתגלים מקרים שונים, במסגרתם חברות הביטוח בוחרות לדחות על הסף תביעות המוגשות על ידי מבוטחים לצורך מימוש הביטוח הסיעודי שלהם, וזאת על סמך נימוקים לא ענייניים ודקדוקי עניות למיניהם, אשר אינם רלוונטיים לשאלת מצבו הרפואי של המבוטח.

כך לדוגמא, אישה בגיל מבוגר אשר פנתה לחברת הביטוח שלה בדרישה לפדיון פוליסת הביטוח הסיעודי עליה חתמה, נענתה בסירוב, וזאת בטענה כי בעת חתימתה על פוליסת הביטוח, בגיל 65, המבוטחת לא מסרה לחברת הביטוח פרטים מלאים אודות מצבה הרפואי העדכני.

בשלב זה, ברור לכל אדם כי כשמדובר באישה בת 65, סביר להניח שמצבה הבריאותי אינה זהה לזה של בת 25, אך חברת הביטוח בחרה להתעלם מכך, ולא לבחון את מצבה טרם החתימה על החוזה.

במקרה זה לדוגמא, חברת הביטוח נוקטת בדרך פעולה לא ראויה, הדורשת מאישה בגיל מבוגר ובמצב סיעודי, לצאת למלחמה כנגד חברת הביטוח, ולהתמודד לבדה כנגד סוללת עורכי הדין של החברה. במצב זה, סביר כי המבוטחת תבחר לוותר מראש על המאבק, ובמקרה הטוב להסתפק בפיצוי כספי חלקי שיועבר מטעם חברת הביטוח, "לפנים משורת הדין".

לדעתכם נתקלתם בשיטת מצליח? יש מה לעשות!

חשוב לזכור בהקשר זה, כי התנהלות זו של חברת הביטוח, אשר באה לידי ביטוי גם במסגרת התנהלות איטית במיוחד מצד החברה, אשר נועדה "להתיש" את הלקוח, ולשכנעו להסתפק הסימטריה בין האזרח הבודד, אשר נעזר במשאבים מוגבלים ביותר, ובין חברת הביטוח, אשר משאביה הכלכליים כמעט בלתי מוגבלים.

עם זאת, התנהלות זו אינה מקובלת כלל ועיקר על בתי המשפט בישראל, אשר פעמים רבות, ובמסגרת תביעות שהוגשו כנגד חברות הביטוח השונות, הוקיעו התנהלות זו באופן ברור, ואף נגרמה למבוטח.

בסופו של דבר, הניסיון מוכיח כי במידה והמבוטח אינו מוכן לוותר על מימוש הפוליסה, ואינו מחריש בפני רמיסת זכויותיו על ידי חברת הביטוח, הרי שבתי המשפט נוטים פעמים רבות לצדד בו, ולהכריח את חברת הביטוח לפדות את פוליסת הביטוח, וזאת בצירוף תשלום נוסף בגין עוגמת נפש.

ראו גם:

ביטוח פנסיה

נכות בשל פגיעה בעבודה

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!