Site icon אובדן כושר עבודה

הגדרות ומסלולי פוליסה – אובדן כושר עבודה

מה ההבדל בין מסלולי הפוליסות השונות? אובדן כושר עבודה
מה ההבדל בין מסלולי הפוליסות השונות? אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה מתאר מצב שבמסגרתו, ובעקבות תאונה או מחלה קשה, כושר עבודתו של אדם מסוים נפגע באופן ממשי, מה שפוגע ביכולת השתכרותו העתידית.

המונח המקובל לאובדן כושר עבודה מלא הוא בשעה שכושר עבודתו של האדם נפגע ברמה של 75% ומעלה, כאשר חישוב זה יכול להתבסס הן על הבחינה הפיזית, והן על הבחינה הנפשית.

מטבע הדברים, אובדן כושר העבודה מהווה בשורה קשה עבור הנפגע עצמו, שכן משמעות הדבר היא פגיעה ניכרת ביכולתו להתפרנס ולפרנס את בני משפחתו.

מסיבה זו, חברות הביטוח הפרטיות בישראל מציעות לרכישה פוליסות ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, אשר נועדו להעניק למבוטח פיצוי כלכלי חודשי בגין אובדן כושר עבודתו, וזאת עד לתום המועד הקבוע בפוליסה.

כיצד נקבע מתי אובדן כושר עבודה מזכה בפדיון הפוליסה?

בימינו קיימות בשוק מספר רב של פוליסות ביטוח שונות בגין אובדן כושר עבודה, כאשר כל אחת מהן שונה במעט מרעותה, ומיועדת עבור קהל יעד שונה. עם זאת, ובכל הנוגע לשאלה מהם התנאים המזכים את המבוטח בפדיון פוליסת הביטוח, ניתן לחלק את כלל פוליסות הביטוח לשלושה סוגים:

עד מתי ניתן לזכות בתגמול בגין פוליסת הביטוח?

תנאי פוליסות הביטוח בגין אובדן כושר עבודה קובעים, כי התגמול החודשי מחברת הביטוח יסתיים בכל אחד מהמקרים הבאים:

יצוין בהקשר זה, כי אף שמרבית פוליסות הביטוח המשווקות בימינו מכירות בזכותו של המבוטח ליהנות מהתגמול החודשי עד הגיעו לגיל הפנסיה, הרי שלא מדובר בעניין גורף לחלוטין, ומשכך חשוב לבחון את תנאיה המלאים של פוליסת הביטוח טרם החתימה, ובמידת הצורך להתייעץ עם איש מקצוע הבקיא בתחום, אשר יוכל לייעץ ללקוח מהי פוליסת הביטוח הטובה ביותר עבורו.

אולי יעניין אותך גם:

מהי פרנצ'יזה?

כל מה שצריך לדעת על ביטוח אובדן כושר עבודה קבוצתי

Exit mobile version