אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה לאחר פיטוריןגם אם אינך עובד וזה עתה פוטרת, ועברת תאונה כלשהי אשר הותירה בך נזק רפואי שהשפיע על כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא, דע כי ביכולתך לקבל פיצויים על כך, באמצעות רכישת ביטוח ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי. לרוב, אנו מכירים את קבלת קצבה ופיצויים בגין אובדן כושר עבודה לאחר הגשת תביעה לביטוח הלאומי, לאדם שכיר או עצמאי. בהגשת תביעה זו על הנפגע לכלול הוכחת המקרה והצגת האישורים המתאימים, וכאשר התביעה מאושרת הנפגע מקבל פיצויים. אולם מה קורה כאשר הנפגע איננו עובד? האם אובדן כושר העבודה שלו יכול להעניק לו פיצויים? התשובה היא חיובית, וזאת באמצעות הסדרת הביטוח באופן פרטי.

באמצעות רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה, הינך דואג לשלוות עתידך, לראש שקט ולעתיד רגוע. והכל באמצעות התאמת פוליסה מותאמת אישית עבורך. שים לב, כי ישנם מיני מסלולים בחברות שונות המתמחות בכך, וביכולתך לבחור במסלול המתאים ביותר עבורך, כמתאים וכמועדף עליך.

מהי ההגדרה לאובדן כושר עבודה על פי חוק

אובדן כושר עבודה על פי חוק הוא מצב אשר גרם לך לאבד את כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או לצמיתות. בגין אובדן כושר עבודה, מתקבלים פיצויים ע"י הביטוח הלאומי, וכן כאמור, קיימות אפשרות של קבלת קצבה מביטוח. מבחינת חוק הביטוח הלאומי, ישנם שני סוגי פגיעות עיקריים לעניין פגיעת עבודה המזכה באובדן כושר עבודה ופיצויים. פגיעת העבודה צריכה להיעשות תוך כדי ביצוע העבודה, ורמת הפגיעה תהא כזו אשר אינה מאפשרת למבוטח המשך עבודה, באופן חלקי או מלא, בין אם לזמן קצוב או לאו. 

שני סוגים הפגיעות מתחלקים לשתי קבוצות זכאות עיקריות. הסוג הראשון הוא תאונת עבודה והשני, מחלת מקצוע. תאונת עבודה היא מאור חד פעמי שארע עבורך, והתרחש בזמן העבודה, או לחילופין בנסיעה אל או בחזרה מהעבודה. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. זהו מצב רפואי מתמשך, שארע בעבודה, וכתוצאה מפגיעת עבודה. החשיבות היא שמחלת מקצוע תהא כזו החוסה תחת הגדרות החוק ומופיעה כאחד האירועים המגדירים מחלת מקצוע בתקנות הביטוח הלאומי. 

אם אכן מאושרת תביעת אובדן כושר העבודה, מאושרת גם תביעת הפיצויים, ונפגע מקבל דמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, בשלושת החודשים הקודמים לתאונה, בנוסחה של חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

זהו אובדן כושר עבודה עבור מבוטח עבודה. ואולם, מה בדבר אדם שפוטר מעבודתו?

ובכן, כאמור, החוק מגדיר בדיוק מהו אובדן כושר עבודה, עבור שכיר או עצמאי שהפריש דמי ביטוח עבור עצמו. ואולם, גם אדם שפוטר מעבודתו, זה עתה או מזה זמן רב, יכול להיות זכאי לפיצויים בגין אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין אם הסדיר עבור עצמו את הביטוח. כך, במקרה בו ייגרם אובדן כושר עבודה עקב נזק רפואי כלשהו, לא תהיה תלוי כלל בביטוח הלאומי, אלא אך ורק בעצמך. 

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה שלך ,אשר דואג לרווחת העתיד שלך, במקרה שבו אכן תזקק לכך. באמצעות רכישת הביטוח, אתה דואג להבטיח לעצמך תשלום קצבה חודשית, במקרה בו לא יהיה אפשרי עבורך להשתכר ולהתפרנס.

לעניין מחיריהם של פרמיות ביטוח אובדן כושר עבודה, ישנם סוגים רבים של ביטוחים ובאפשרותך לבחור במסלול הנכון לך ובחברה הנכונה לך. לך יש את החופש לבחור את חברת הביטוח המועדפת עליך, וכן את המסלול הנכון לך, בעצמך. חשוב שההתאמה תיעשה מול איש מקצוע מתמחה בתחום הביטוח ובעל ניסיון. שים לב, כי בהתאמה לבחירת המסלול הנבחר, משתנה גובה הסכום שיתקבל, כקצבה חודשית. לדוגמה, לא כל ביטוח אובדן כושר עבודה כולל גם ביטוח נכות, וישנם ביטוחים שאין להם כיסוי ממצבים קריטיים כמו אובדן כושר עבודה לצמיתות וחלילה מוות. 

ביטוח אובדן כושר עבודה באמצעות קרנות פנסיה הוא ביטוח אובדן כושר עבודה מצוין ומומלץ ביותר, שכן לרוב, מדובר בביטוח מקיף במיוחד. לעיתים, הוא תקף ומעניק פיצויים גם במצבים בהם נגרם אובדן כושר העבודה כתוצאה ממחלה קיימת שהתהוותה עוד טרם רכישת הביטוח. כמובן, שביטוח מסוג זה יהא יקר יותר, שכן הוא מקיף יותר, אך הראייה היא צופה פני עתיד ולוקחת בחשבון מה ישתלם עבורך באופן אישי.

פיצויים לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין

גם אם אינך עובד, אך הסדרת ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין, אתה אכן זכאי לפיצויים, ללא צורך בהוכחת תביעה. הפיצויים אשר תוכל לקבל יהיו משמעותיים, ככל שפרמיית הביטוח שלך תהיה מותאמת עבורך כראוי. וכך, תוכל לצמלוח בקלות את התקופה הלא פשוטה של אובדן כושר העבודה, ותהא לך היכולת לקבל את הפיצויים המגיעים לך, ובקלות.

הפיצויים שיחושבו ויתקבלו יקחו בחשבון את כל הפרמטרים המשפיעים על התמונ שלפנינו, במבט הצופה פני עבר, הווה ועתיד. מה היה טרם הפגיעה, במהלכה ומה צופן העתיד בעקבות הפגיעה. למען חישוב מדויק ילקחו בחשבון כמה גורמים ופרמטרים, ביניהם פיזיים ומנטליים, פשוטים ומורכבים כאחד. והכל למען בדיקת שגרת יומך, וכמה היא נפגעה בעקבות המאורע והנזק הרפואי. ילקחו בחשבון בדיקות כמו האם צפויה חזרה לשגרה בקרוב או מדובר בפגיעה ממשית מתמשכת, וכן הקושי שלך לבצע פעולות פשוטות יומיומיות כמו אכילה והליכה, אם אכן קיים קושי. ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין הוא מקיף במיוחד, ומותאם עבורך באופן אישי.

מימושו של ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין

אם בתקופה בה אינך עובד, ארע אירוע פתאומי בחייך אשר ותיר נזק רפואי, קצר או מתמשך, וקיים בגינך ביטוח אובדן כושר עבודה, דע כי מכאן הדרך לקבלת הפיצויים קצרה וקלה. ככל שעדיין אין בצידך ביטוח זה, צור עימנו קשר ונשמח לסייע בהסדרת ביטוח אובדן כושר עבודה מותאם אישית עבורך.

אובדן כושר עבודה לאחר פיטורין

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!