שאלת פיצוי אובדן כושר עבודה בגין ילד נכה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

האם מגיע פיצוי אובדן כושר עבודה בגין ילד נכה?אין הרבה סיוטים גדולים יותר עבור הורים מאשר לגלות שהילד שלהם סובל מנכות כלשהי. החיים של כל המעורבים משתנים לרעה עם רגע הגילוי הזה, עם קשיים נפשיים אבל גם כלכליים. ההורים נכנסים לבור עמוק מאד, ממנה היציאה נראית קשה עד בלתי אפשרית.

רשימה ארוכה של זכויות הניתנות לילדים נכים ולמשפחותיהם אמורה להפוך את המצב למעט פשוט יותר. לכן חשוב שכל משפחה תברר מהן הזכויות הספציפיות המגיעות לה מחמת מצבו של הילד.

אבל האם קיים קשר בין אובדן כושר עבודה של ההורים לבין נכות הילד? כאן התמונה הופכת למורכבת מעט יותר ומעלה שאלות עליהן ניתן לקבל תשובות במאמר זה.

ההנחה: ילד נכה אינו מוביל לאובדן כושר עבודה

רצון ההורים לברר על קבלת פיצוי אובדן כושר עבודה במקרה של ילד נכה נראה הגיוני על רקע האופן בו מתנהלים החיים שלהם בתרחישים אלה. כדי לטפל בילד סביב השעון ולקחת אותו לאבחונים ולטיפולים הרפואיים ההורים צריכים להפסיד לא מעט ימי עבודה, בהם הם צריכים להיות סביב הילד שלהם. המשמעות הכמעט ישירה היא פגיעה ביכולת ההשתכרות של ההורים, אפילו שניהם, מה שמקשה עליהם לעמוד בנטל ההוצאות עוד יותר.

החדשות הרעות מבחינה זו הן שסעיפי אובדן כושר עבודה, כפי שהם מוצגים בביטוחים הפרטיים של חברות הביטוח, בביטוחים המשלימים של קופות החולים ובקרנות הפנסיה אינם נוגעים למצבו של הילד אלא למבוטח בלבד. המשמעות היא שהוא יכול לקבל את הזכויות הפיננסיות המגיעות לו רק כאשר הוא עצמו מאבד את כושר העבודה שלו בעקבות פגיעה הגורמת לנכות אצלו.

הכיסוי הרלוונטי היחידי מבחינה זו הוא היכולת לקבל גמלת הבטחה הכנסה, וזאת עבור הורים המטפלים בילדים נכים או חולים אשר זקוקים להשגחה סביב השעון מחמת מצבם.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות?

הזכות העיקרית הניתנת להורים היא קצבת ילד נכה, אותה אפשר לקבל בתרחישים של עיכוב חמור בהתפתחות אצל הילד, צורך בנוכחות או בהשגחה של הזולת עליו מפאת היעדר יכולת התפקוד העצמאי, ליקויים בשתי הגפיים או ליקויים מסוג אחר, ילדים המתקשים בתקשורת ועוד.

קצבה בתנאים אלה ניתן לקבל החל מגיל שלושה חודשים ועד אשר הילד יגיע לגיל הבגרות (18). יש ליקויים שונים עבורם אפשר לקבל את הקצבה עוד מיום הלידה, לרבות ליקויי שמיעה או תסמונת דאון.

לצד קצבת הנכות ניתן סיוע כלכלי להורים בהרבה מאד תחומים אחרים. כך למשל הם פטורים מתשלום דמי ההשתתפות העצמית עבור חלק מהשירותים של קופות החולים, מקבלים הנחות בתשלומי חשבונות שונים, מקבלים נקודות זיכוי נוספות ממס הכנסה והנחה במס רכישה, יכולים לשכן את הילד שלהם במעונות היום השיקומיים ומקבלים סבסוד של מוצרים שונים: משקפי ראייה, מכשירי שמיעה וכן הלאה.

מומלץ לסקור את רשימת הזכויות המלאה ולברר מה בדיוק מגיע לילד ולמשפחתו בתנאים האלה. הסיוע הכספי המצטבר שניתן להורים של ילדים נכים מגיע לסכומים גבוהים, בלי קשר לשאלת אובדן כושר העבודה שהתשובה אליה היא כאמור אינה חד משמעית.

האם מגיע פיצוי אובדן כושר עבודה בגין ילד נכה?

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!