אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח

אובדן כושר עבודה לאחר ניתוחאם עברת תאונה כלשהי אשר הצריכה ניתוח, ואשר הותירה בך נזק רפואי שהשפיע על כושר העבודה שלך, באופן מלא או חלקי, דע כי ביכולתך לקבל פיצויים על כך. הביטוח הלאומי מעניק מגוון אפשרויות קצבה אפשריים עבור מקרים שונים של אובדן כושר עבודה, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או לצמיתות. לאחר הגשת תביעת אובדן כושר עבודה לביטוח לאומי והוכחתה, משלם המוסד לביטוח הלאומי קצבאות ופיצויים. חשוב לציין כי ישנם כמה סוגים של מקרי אובדן כושר עבודה, ועל מנת לאשר זכאות לפיצויים אלו על פגיעתך לחסות תחת הגדרת החוק למקרים הזכאים לכך.

מהו אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח?

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר דרש ניתוח ובגינו, איבדת, פשוטו כמשמעו, את כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא. בגין כך, מתקבלים פיצויים ע"י המוסד לביטוח לאומי. החוק מתייחס לשני סוגי פגיעות עיקריים, כאמור, אשר הצריכו ביצוע הניתוח ועקב כך נגרם בגינם הנזק המשמעותי. שני סוגי הפגיעות מתייחסים כמובן לפגיעה מעבודה, במצב בו נפגע עובד שכיר או עצמאי, תוך כדי ביצוע עבודתו. רמת הפגיעה היא זו שתקבע את גובה הפיצוי ותנאי קבלתו.

שני סוגים הפגיעות מתחלקים לשתי קבוצות זכאות: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או חזרה מן העבודה. ובגינה במקרה הנוכחי, נדרש ניתוח. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. מחלת מקצוע מוגדרת כאחד האירועים המופיעים בתקנות המיוחדות של הביטוח הלאומי. כאן מדובר במצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה. שבמקרה שלנו, גם הצריכה ניתוח. עבור כל אחד מסוגי פגיעות אלו, ובהוכחתו כמגובה באישורים המתאימים, מעניק הביטוח הלאומי את האפשרות לתביעה וקבלת פיצויים.

סוג הפיצווי הראשון האפשרי למימוש הוא קבלת דמי פגיעה. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות. זו ניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם הביטוח לאומי, לאחר בדיקות הועדה וקבלת אישורים מתאימים. והכל בתנאי שאכן הוכח האירוע הרפואי ככזה שהותיר אותך במצב אובדן כושר עבודה. ככל שאכן יוכח בהגשת התביעה לביטוח הלאומי כי עקב הפגיעה ולאחר הניתוח, הינך חוסה תחת הגדרות החוק וחווה אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח, אכן תזכה בפיצויים המתאימים.

בהגשת התביעה יש לוודא כי זו אכן עונה על הפרמטרים בגינם מעניק החוק פיצוי. הראשון הוא בדיקת כושר העבודה והוכחתו, כאמור וכמבוקש, באמצעות הנפקת מסמכים רפואיים, אישורים מתאימים, עדויות וכדומה. בדיקת אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח בודקת האם המבוטח מצוי במצב בו איננו מסוגל לעבוד עוד, בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא. לאחר מכן, נערכת בדיקה נוספת ובה נבדק האם במהלך 72 השעות הסמוכות לתאונה, וגרמו לצורך בניתוח, נבדק אותו נפגע על ידי רופא. אם שני הפרמטרים הללו מוכחים וכמובן, מואשרים, מאושרת גם תביעת הפיצויים, ומתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, עבור שלושת החודשים הקודמים לתאונה שהצריכה ניתוח. הנוסחה היא הסכום המתקבל חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח אשר נועד להבטיח עבורך קבלת קצבה חודשית, במקרה שבו אכן ייגרם אובדן כושר עבודה עקב נזק רפואי כלשהו שהצריך ביצוע ניתוח. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, כשכיר בתלוש השכר או עצמאי שהפריש לעצמו, ונועד למען  דאגה לעתידך ולרווחתך במקרה שיידרש כך. באמצעות ביטוח אובדן כושר עבודה אתה למעשה מקדים תרופה למכה ודואג להבטיח עבורך תשלום קצבה חודשית במקרה בו לא יהיה אפשרי עבורך לדאוג לפרנסתך. שיוצר, במהלך היום-יום, שקט נפשי וראש שקט בנוגע לעתיד.

ישנם סוגים רבים ביטוחים פנסיוניים שמאפשרים זאת, ועל המבוטח לבחור בעצמו את הביטוח והמסלול המועדף עליו. בהתאמה לבחירת המסלול, ישתנה גובה הפוליסה וכן כמובן גובה הסכום שיתקבל כקצבה חודשית, אם וכאשר הביטוח יופעל. כך למשל, לא כל ביטוח אובדן כושר עבודה יכלול ביטוח עבור מצבי נכות פוסט ניתוח. 

לעניין חיסכון קופות גמל. רבים מתבלבלים לחשוב שזהו חיסכון שיספיק לצרכי מימוש אובדן כושר עבודה. למעשה, בפועל, חיסכון קופות גמל איננו כולל כיסוי ביטוחי, ואינו מבטח אותך מפני אובדן כושר עבודה או מפני מוות.

דוגמה מצוינת לביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח באמצעות קרנות פנסיה, אשר הוא מקיף למדי, ברוב מקרים. ישנן קרנות פנסיה מקיפות אשר כוללות אובדן כושר עבודה, ומאפשרות קבלת פיצויים, גם במצבים של מחלה קיימת שהתהוותה טרם רכישת הביטוח. לרוב ביטוחים אלו יכנסו לתוקף 5 שנים לאחר קרות המקרה, אך הביטוח אכן יחול. כמובן שביטוח אובדן כושר עבודה באמצעות קרן פנסיה מסוג זה, יעלה יותר מאשר ביטוח אובדן כושר עבודה סטנדרטי או מקיף פחות. בכל מקרה, חשיבותו של ביטוח אובדן כושר עבודה היא עצומה, וההמלצה היא בהחלט לדאוג לכך ויחד עם זאת גם לרוווחה העתידית שלכם.

טרם הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה לאחר ניתוח, תמיד חשוב להיוועץ בעורך דין מוסמך בתחום!

בכל מקרה בו אירע בחייך אירוע שגרם לנזק רפואי ודרש ניתוח, ולאחר מכן הותיר אותך במצב של אובדן כושר עבודה חלקי או מלאי, חשוב מאד תחילה להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום. כשיש ספק אין ספק, ועדיפה הגשת תביעה צורה איכותית וראויה מאשר הגשתה בצורה שאיננה תהווה עבורך הצלחה או תמנף עבורך פיצויים. זאת ועוד, גם במצבים בהם מצב רפואי מונע ממך תיפקוד או תיפקוד סביר במהלך עבודה, כפי שתפקדת קודם לכן. כל אלו מצבים אשר דורשים מענה משפטי ראוי, ובזמן. לפרטים נוספים פנה אלינו, ועו"ד מומחה ישמח לסייע.

אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!