אובדן כושר עבודה שוטרים

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה שוטריםאובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את היכולת לעבוד ולהשתכר. שוטרים שנפגעו במסגרת עבודתם זכאים לפיצויים ממשרד הביטחון בגין הפציעה. על אובדן כושר עבודה אצל שוטרים והזכויות במקרה זה נרחיב במאמר הבא. 

 

אובדן כושר עבודה שוטרים- מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את היכולת שלו להשתכר או שיכולת ההשתכרות שלו קטנה. אובדן כושר עבודה יכול להיגרם בעקבות פציעה או מחלה ולמנוע מאדם להשתכר כבעבר. 

קיימים שני סוגים של אובדן כושר עבודה- מלא וחלקי. 

  • אובדן כושר עבודה מלא- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת ההשתכרות שלו באופן מוחלט. על פי המוסד לביטוח לאומי קיימות דרגות אי כושר שונות. במצב בו דרגת אי הכושר היא 100% מדובר באובדן כושר עבודה מלא לפי ביטוח לאומי. לעומת זאת בחברות הביטוח אובדן כושר עבודה מלא עומד על 70%-75%. 
  • אובדן כושר עבודה חלקי- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת ההשתכרות שלו באופן חלקי ועדיין יכול להמשיך לעבוד. כלומר, במצב בו אדם לא יכול להמשיך לעבוד כפי שעבד בעבר אך יכול להמשיך לעבוד באופן כללי. בנוסף, אובדן כושר עבודה חלקי נוגע גם למצבים בהם אדם יכול להמשיך לעבוד אך לא בעבודה בה עבד עד עכשיו ומחויב להמשיך לעבוד במקום אחר שם ההכנסה שלו נמוכה יותר.

אובדן כושר עבודה שוטרים- מה הזכויות של שוטרים?

שוטר שנפגע או חלה בעקבות השירות שלו זכאי לפיצויים ממשרד הביטחון. יש לקחת בחשבון כי ישנם מקרים בהם הפיצויים יתקבלו רק אם הפגיעה אירעה במקרים שהוגדרו כחבלת שירות או כמחלת שירות. מה זה אומר?

  • חבלת שירות- חבלת שירות היא חבלת שנגרמה בפעילות מבצעית, באימון או באירוע שהנסיבות שלו קשורות לתפקיד. 
  • מחלת שירות- מחלת שירות היא מחלה שנגרמה בעקבות נסיבות שייחודיות לשירות או בהתאם לתנאי שירות שייחודיים לשירות. קיימות ארבע אפשרויות. האפשרות הראשונה היא מחלה שנגרמה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן שקבע שר הביטחון בצו, לקרינה מייננת או לקרינת אינפרא אדומה. האפשרות השנייה היא הידבקות במחלה כתוצאה מחשיפה למוצרי דם ונוזלי גוף במסגרת טיפול רפואי בתנאי שדה. האפשרות השלישית היא פגיעה באיברי השמיעה כתוצאה מאירועי רעש או מחשיפה לרעש שקשורים לאמצעי לחימה. האפשרות הרביעית היא כל מחלת אחרת שקבע שר הביטחון בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת העבודה, ועדת הרווחה וועדת הבריאות של הכנסת. 

במידה שהשוטר נפגע לא בחבלת שירות ולא במחלת שירות, תהיה לו הזכות להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת להכיר בפגיעה שלו כפגיעת עבודה. בנוסף, השוטר יוכל להגיש תביעה נזיקית כנגד המדינה במידה וקיימת עילה לתביעה. 

 

אובדן כושר עבודה שוטרים- לא רק ביטוח לאומי

כל עובד יכול לבטח את עצמו באופן פרטי מול חברות הביטוח. במצב כזה כל עובד יבחר בפוליסה אחרת בהתאם למה שמתאים לו ומה שמוכן לשלם. הפוליסות היקרות יותר בדרך כלל יעניקו פיצויים בגין יותר מקרים. מדובר בפוליסות כמו ביטוח נכות מתאונה, ביטוח תאונות אישיות או אובדן כושר עבודה. במצב כזה העובד רשאי לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי ללא קשר לתגמול שקיבל מביטוח לאומי. 

אפשרות נוספת לקצבה של אובדן כושר עבודה היא מקרן הפנסיה. בקרן הפנסיה קיימים שני רכיבים אליהם ניתן להפריש מהשכר החודשי. אחד הרכיבים הוא פוליסת אובדן כושר עבודה. במידה שהפגיעה התפקודית של הנפגע היא בשיעור של 75% העובד יהיה צפוי לקבל פיצוי כספי מקרן הפנסיה. 

 

אובדן כושר עבודה שוטרים- חברות הביטוח 

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שנועד להבטיח הכנסה לתקופות בהן האדם לא יכול להשתכר בכלל או כפי שהיה רגיל על ידי חברות הביטוח השונות. ביטוח אובדן כושר עבודה מספק תחליף למשכורת החודשית. ביטוח אובדן כושר עבודה מספק תחליף של עד 75% מהשכר האחרון של האדם. 

ישנם מספר מצבים בהם ניתן להפעיל ביטוח אובדן כושר עבודה- 

  • מצבים בהם אדם אינו יכול לעבוד כלל. 
  • מצבים בהם אדם לא יכול לעבוד במקצוע שלו. 
  • מצבים בהם אדם לא יכול לעבוד במקצוע שמתאים להשכלה ולמעמד שלו. 

וכדומה. 

שיעור הפיצוי החודשי ייקבע בהתאם למצבו של האדם וליכולת ההשתכרות שלו, עד לתקרה של 75% מהשכר האחרון. 

 

אובדן כושר עבודה שוטרים- סוגי ביטוח

קיימים מספר סוגים של ביטוח אובדן כושר עבודה. ניתן לבחור את הביטוח המתאים לכם ביותר בין חברות הביטוח השונות. 

  • ביטוח פרטי- ביטוח פרטי הוא ביטוח שמתאים לשכירים ועצמאיים. ביטוח זה כולל מקרי מוות ויש להפריש לחסכון הפרישה. בביטוח פרטי ניתן להוסיף כיסוי בגין אובדן כושר עבודה מסיבות שונות. 
  • ביטוח מנהלים- ביטוח מנהלים הוא ביטוח שמיועד למנהלים ולשכירים. ביטוח מנהלים כולל לרוב קצבת זקנה וביטוח בגין אובדן כושר עבודה. ביטוח מנהלים הוא ביטוח שמשולם על ידי החברה בו עובד המבוטח והן על ידי הפרשה מתוך המשכורת של העובד. 
  • ביטוח קולקטיבי- ביטוח קולקטיבי הוא ביטוח שמיועד לקבוצות שעולות על 100 אנשים. ביטוח זה הוא ביטוח שלא יכלול חיסכון לגיל הפרישה ברוב המקרים. מדובר בביטוח שמיועד בעיקר למקרים של אובדן כושר עבודה וביטוחים רפואיים נוספים כמו ביטוח מחלות קשות, ביטוח סיעודי והוצאות בגין מצבים רפואיים. 

אובדן כושר עבודה שוטרים- איך זה עובד?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שעובד כמו ביטוחים אחרים. עם זאת חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בביטוח שאינו בגדר חובה על פי חוק. על מנת לבטח מפני אובדן כושר עבודה יש לפנות לחברת הביטוח הרלוונטית שתציע מסלולים שונים במחירים שונים. סכום הפיצוי של ביטוח אובדן כושר עבודה ייקבע בהתאם לפרמטרים כמו המשכורת של המבוטח והאם מדובר באובדן כושר עבודה מלא או חלקי. 

 

אובדן כושר עבודה שוטרים

אם הינך שוטר או שוטרת, ועברת תאונה כלשהי במהלך עבודתך, אשר הותירה בך נזק רפואי שהשפיע על כושר העבודה שלך, באופן מלא או חלקי, דעו כי ביכולתך לקבל פיצויים על כך. הביטוח הלאומי מעניק מגוון אפשרויות קצבה אפשריים עבור מקרים שונים בקשת הרחבה של מקרי אובדן כושר העבודה. לאחר הגשת תביעת אובדן כושר עבודה שוטרים והוכחתה, משלם הביטוח הלאומי קצבאות ופיצויים. ישנן שתי קבוצות עיקריות של מקרי אובדן כושר עבודה, ועל מנת לאשר זכאות לפיצויים אלו על פגיעתך לחסות תחת הגדרות החוק למקרים אלו הזכאים לכך.

 

מהו מצב של אובדן כושר עבודה ומה הפיצויים בגינו?

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר בגינו אבד כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או בלתי קצוב. בגין כך, מתקבלים פיצויים ע"י הביטוח הלאומי. החוק מתייחס לשני סוגי פגיעות עיקריים אשר מאפשרים זכאות זו. שני סוגי פגיעות אלו מהותם פגיעה מעבודה, במצב בו נפגעת כשוטר בעת מילוי תפקידו. רמת הפגיעה שלך היא זו שתקבע את גובה הפיצוי וקבלתו.

שני סוגי הפגיעות מתחלקים לשתי קבוצות זכאות: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או חזרה מן העבודה שלך כשוטר. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. מחלת מקצוע מוגדרת כאחד האירועים המופיעים בתקנות המיוחדות של הביטוח הלאומי. כאן מדובר במצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה כשוטר. עבור כל אחד מסוגי פגיעות אלו, בהוכחתו כמובן, מעניק הביטוח הלאומי את האפשרות לתביעה וקבלת פיצויים מתאימים. 

אם אכן יוכח כי הינך חוסה תחת הגדרות החוק לאחד מסוגי פגיעות אלו, תהיה זכאות לקבלת פיצויים וקצבה. כחלק מכך, יש לוודא כי הפגיעה עונה על הפרמטרים בגינם מעניק החוק פיצוי. הראשון הוא בדיקת כושר העבודה, והוכחתו, באמצעות הנפקת מסמכים רפואיים, אישורים מתאימים, עדויות וכדומה. בדיקה זו בודקת האם הינך מצויה במצב בו אינך מסוגלת לעבוד עוד, בעבודתך כשוטר/ת או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או בלתי קצוב. לאחר מכן נערכת בדיקה נוספת ובה נבדק האם במהלך 72 השעות הסמוכות לתאונה, נבדקת על ידי רופא והאם ישנן אסמכתאות לכך. 

הפיצויים האפשרים מתחלקים לשני סוגים עיקריים גם כן. סוג הפיצווי הראשון האפשרי למימוש הוא קבלת דמי פגיעה. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות הניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, לאחר בדיקות הועדה וקבלת אישורים מתאימים. כל זאת בתנאי שאכן הפציעה בעת מילוי תפקידך הוכחה כאירוע הרפואי אשר הותיר אותך במצב של אובדן כושר עבודה.

אם שני הפרמטרים הללו מוכחים וכמובן, מואשרים, מאושרת גם תביעת הפיצויים שלך, ומתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, עבור שלושת החודשים הקודמים לתאונה. הנוסחה היא הסכום המתקבל חלקי 90, ועד למקסימום דמי פגיעה לכל היותר.

יצוין כי הביטוח הלאומי בודק מגוון רחב של פרמטרים, ביניהם פרמטרים פיזיים והן מנטליים, פשוטים או מורכבים, אשר בודקים את שגרת יומך והצפי לעתיד. בין היתר נבדק האם השגרה השתנה, מה היה קודם לאירוע, מה מתרחש כעת, האם צפויה חזרה לשגרה בקרוב או פגיעה ממשית מתמשכת ועוד. לעניין פעולות פשוטות ושגרתיות הכווה לפעולות כגון אכילה, הליכה, נהיגה ועוד, אשר נמדדות ונבדקות למען הבנת התמונה המלאה. פרמטר חשוב נוסף הוא זמן ההחלמה המוערך. ככל שנתון זה גבוה יותר, כך גם הקצבה והזכאות המשתלמים יהיו גבוהים יותר, ולזמן ארוך יותר.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה שוטרים וחשיבותו הרבה

אם הינך שוטר/ת, דע כי חשיבות ביטוח אובדן כושר עבודה עבורך הוא משמעותי במיוחד! ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שנועד להבטיח עבורך קבלת קצבה חודשית, במקרה שבו אכן ייגרם אובדן כושר עבודה עקב נזק רפואי במהלך עבודתך כשוטר/ת. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, אשר נועד למען  דאגה לעתידך ולרווחתך בכל מקרה שבו תזקקי לכך. באמצעות פוליסת הביטוח, הינך דואגת להבטיח עבור עצמך תשלום קצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה, כאמור במקרה בו לא יהיה אפשרי עבורך לעבוד ולהתפרנס.

חשוב לציין, אף שהינך שוטר ועובד מדינה, אתה הוא זה אשר תבחר את מסלול הביטוח שלך! למעסיק או לממונה עליך אין אפשרות להתערב בהחלטה זו. ישנם סוגים רבים של ביטוחים פנסיוניים שמאפשרים קבלת דמי אובדן כושר עבודה במקרה הצורך, ובאפשרותך לבחור את המועדף עליך, וכן את המסלול הנכון לך. בהתאמה לבחירת המסלול הנבחר, משתנה גובה הסכום שיתקבל, כקצבה חודשית עבורך אם וכאשר ידרש. יצוין, כי חיסכון קופת גמל אינו מספיק לצרכי מימוש אובדן כושר עבודה, ואינו כולל כיסוי ביטוחי מפני אובדן כושר עבודה או מפני מוות.

ביטוח אובדן כושר עבודה שוטרים באמצעות קרנות פנסיה הוא דוגמה מצוינת לביטוח אובדן כושר עבודה שוטרים. ישנן קרנות פנסיה מקיפות אשר כוללות אובדן כושר עבודה, ומאפשרות קבלת פיצויים, אף לעיתים עבור מצבים של מחלה קיימת. ביטוחים מעין אלו נכנסים לרוב לתוקף כחמש שנים (60 חודשים) מיום ההצטרפות לאותה קרן פנסיה. אולם, יעלו, כמובן, בהתאם.

 

האם טרם הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה עליי להיוועץ בעו"ד?

אם הינך שוטר/ת, ונקלעת למצב בו התרחש בחייך מאורע שכלל סיטואציה רפואית פתאומית, שמנעה ומונעת ממך המשך עבודה, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או בלתי קצוב, התשובה היא באופן חד משמעי- בוודאי שכן! מצבים מסוג זה של פגיעה מעבודה ואובדן כושר עבודה הם השלב הקריטי ביותר להיוועצות בעורך דין טרם הגשת תביעה, שכן לאחר מכן לא תהא אפשרות לחזור אחורה. על מנת להוות ביטחון עבורך בקבלת כספי הפיצויים שלך המגיעים לך, וקבלת כל זכויותיך, פנה אלינו ונשמח לסייע.

אובדן כושר עבודה שוטרים

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!