אובדן כושר עבודה למורים

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה למורים

אובדן כושר עבודה למוריםאם הינך מורה, ועברת תאונה כלשהי במהלך עבודתך, אשר הותירה בך נזק רפואי שהשפיע על כושר העבודה שלך, באופן מלא או חלקי, לזמן קצוב או בלתי קצוב, דע/י כי ביכולתך לקבל פיצויים ו/או קצבאות בגין זאת. הביטוח הלאומי מעניק מגוון אפשרויות קצבה אפשריים עבור מקרים שונים בקשת הרחבה של מקרי אובדן כושר העבודה. לאחר הגשת תביעת אובדן כושר עבודה למורים והוכחתה, משלם הביטוח הלאומי קצבאות ופיצויים. ישנן שתי קבוצות עיקריות של מקרי אובדן כושר עבודה, ועל מנת לאשר זכאות לפיצויים אלו על פגיעתך, עליך להוכיח כי פגיעתך חוסה תחת הזכאות זו הנקבעה בחוק, וכפי שיפורט להלן.

אובדן כושר עבודה למורים והפיצויים שביכולתך לקבל

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר שבו אבד כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או בלתי קצוב, עקב פגיעה מעבודתך כמורה. בגין כך, מתקבלים פיצויים ע"י הביטוח הלאומי. החוק מתייחס לשני סוגים עיקריים של פגיעה מעבודה. שכמובן,  מהותם פגיעה שהתרחשה עקב מילוי תפקידך כמורה. רמת הפגיעה שלך כמובן תשפיע באופן ישיר על גובה הפיצוי וכן על תנאי קבלתו.

שני סוגי הפגיעות מתחלקים לשתי קבוצות זכאות פגיעה מעבודה: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או חזרה מן העבודה שלך כמורה. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. מחלת מקצוע מוגדרת כאחד האירועים המופיעים בתקנות המיוחדות של הביטוח הלאומי. כאן מדובר במצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה כמורה. עבור כל אחד מסוגי פגיעות אלו, בהוכחתו כמובן, מעניק הביטוח הלאומי את האפשרות לתביעה וקבלת פיצויים וקצבאות. 

ככל שאכן ותאושר התביעה, ויוכח כי הינך חוסה תחת הגדרות החוק לאחד מסוגי פגיעות אלו, תהיה זכאות לקבלת פיצויים וקצבה. כחלק מכך, יש לוודא כי הפגיעה עונה על הפרמטרים בגינם מעניק החוק פיצוי. הראשון: בדיקת כושר העבודה, והוכחתו. זאת באמצעות הנפקת מסמכים רפואיים, אישורים מתאימים, עדויות וראיות נוספות ורבות ככל האפשר. בבדיקה זו נבדק האם הינך מצויה במצב בו אינך מסוגלת לעבוד מעתה ואילך, בעבודתך כמורה או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או לצמיתות. לאחר מכן נערכת בדיקה נוספת, בה נבדק האם במהלך 72 השעות הסמוכות לתאונה נבדקת בבדיקה רפואית על ידי רופא.

כאשר שני פרמטרים אלו מוכחים, מאושרת גם תביעת הפיצויים שלך, ומתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, עבור שלושת החודשים הקודמים לתאונה. הנוסחה היא הסכום המתקבל חלקי 90, ועד למקסימום דמי פגיעה לכל היותר. יצוין, כי הביטוח הלאומי איננו מקל באישור כל תביעה, ולכן בודק מגוון רחב של פרמטרים, ביניהם פיזיים ומנטליים, פשוטים ומורכבים למען הרכבת התמונה המלאה. בין היתר נבדק האם השגרה השתנה, מה קדם לאירוע, מה מתרחש כעת. וכן, האם צפויה חזרה לשגרה בקרוב או פגיעה ממשית מתמשכת ועוד. כמו כן, נבדקות גם כן, פעולות פשוטות ושגרתיות: אכילה, הליכה, נהיגה ועוד, וכן נבדק זמן ההחלמה המוערך. אלו ישפיעו גם כן, על תנאי הפיצוי וסכומו. 

הפיצויים האפשרים מתחלקים לשני סוגים עיקריים גם כן. סוג הפיצווי הראשון האפשרי למימוש הוא קבלת דמי פגיעה. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות הניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, לאחר בדיקות הועדה וקבלת אישורים מתאימים. הפיצויים ינתנו יחד או לחוד בתנאי שהוכח כי אכן הפציעה נגמרה בעת מילוי תפקידך והותירה אותך במצב של אובדן כושר עבודה.

ביטוח אובדן כושר עבודה למורים

אם הינך מורה, דע/י כי הסדרת ביטוח אובדן כושר עבודה משמעותי עבורך במיוחד ויכול לחולל ניסים במקרה הצורך! ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שנועד להבטיח עבורך קבלת קצבה חודשית, במקרה שבו אכן ייגרם אובדן כושר עבודה עקב נזק רפואי במהלך עבודתך כמורה. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, אשר נועד לדאגה לעתידך ולרווחתך בכל מקרה שבו תזקקי לכך. באמצעות פוליסת הביטוח, הינך דואגת להבטיח עבור עצמך תשלום קצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה, במקרה בו לא יהיה אפשרי עבורך לכלכל את עצמך ולהתפרנס בכבוד.

חשוב לציין, אף בהיותך שכירה תחת בית הספר בו את עובדת, או אם הינך עוסק/ת כמורה פרטי/ת כעצמאית, בכל מקרה, את/ה הוא הגורם אשר יבחר את מסלול הביטוח שלך, ואת/ה בלבד. אם ישנו ממונה עליך, אין באפשרותו להתערב או לערוב להחלטה זו כלל. 

ישנם סוגים רבים של ביטוחים פנסיוניים שמאפשרים קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה במקרה הצורך, ובאפשרותך לבחור את המועדף עליך, וכן את המסלול הנכון לך. בהתאמה לבחירת המסלול הנבחר, משתנה גובה הסכום שיתקבל, כקצבה חודשית עבורך אם וכאשר ידרש. יצוין, כי חיסכון קופת גמל אינו מספיק לצרכי מימוש אובדן כושר עבודה, ואינו כולל כיסוי ביטוחי מפני אובדן כושר עבודה או מפני מוות.

דוגמה נהדרת לביטוח אובדן כושר עבודה מצוין למורים הוא ביטוח המשתלם דרך קרנות פנסיה. מדובר בקרנות פנסיה מקיפות אשר כוללות אובדן כושר עבודה, ומאפשרות קבלת פיצויים, אף לעיתים עבור מצבים של מחלה קיימת, שהתהוותה עוד טרם הסדרת הביטוח. ביטוחים מעין אלו נכנסים לרוב לתוקף כחמש שנים, 60 חודשים, מיום ההצטרפות לאותה קרן פנסיה. אולם, יעלו, בהתאם, מעט יותר מאשר עלותו של ביטוח אובדן כושר עבודה סטנדרטי ומקיף פחות.

טרם הגשת תביעת אובדן כושר עבודה למורים, היוועצו בעו"ד לבירור זכויותיכם

אם הינך מורה, ונקלעת למצב בו התרחש בחייך מאורע שכלל סיטואציה רפואית פתאומית, שמנעה ומונעת ממך המשך עבודה, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או בלתי קצוב. דע/י כי חשוב במיוחד, טרם הגשת תביעת אובדן כושר עבודה, לברר זכויותייך כראוי ולהיועץ בעו"ד המתמחה בתחום. מצבים בהם הינך מצויה באפשרות לאובדן כושר עבודה הם אירוע קריטי, שיש לטפל בו כראוי ובאופן מקצועי. זאת יכול לעשות את ההבדל הגדול שבין צליחת התביעה או לאו.

אובדן כושר עבודה למורים

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!