אובדן כושר עבודה שבר ביד

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה שבר בידשבירת יד עלולה לגרום לפגיעה תפקודית חמורה שלא מאפשרת לאדם להמשיך לבצע את עבודתו ולהתפרנס. שבר ביד יכול לגרום לבעיות תפקודיות לתקופה ממושכת ולעתים אף לצמיתות. במקרים כאלה העובד זכאי לזכויות שונות. על אובדן כושר עבודה בעקבות שבר ביד נרחיב במאמר הבא. 

 

אובדן כושר עבודה שבר ביד- מה זה אומר?

תאונות הן דבר נפוץ שעלול לקרות בכל מקום ובכל זמן. זו יכולה להיות תאונת עבודה, תאונת דרכים, פציעה, נפילה, חבלה, מכה וכל דבר אחר שיוביל לשבר ביד ולפגיעה תפקודית חמורה יותר או פחות. במקרה של שבר ביד, העובד יהיה זכאי לזכויות מסוימות. ככל שהפגיעה תהיה חמורה יותר כך הפיצויים יהיו גדולים יותר. נזקים חמורים יכולים לבוא לידי ביטוי בהגבלה בתנועת היד, תחושת נימול, תחושת חולשה, ריפיון ועוד. 

ככל שהמגבלה חריפה יותר כך הפיצויים יהיו גדולים יותר. דרגת החומרה של הפגיעה תיקבע על ידי ועדות רפואיות שיבחנו  את המצב הרפואי, את השיקום הנדרש ואת דרגת אובדן כושר העבודה של הנפגע. הוועדה הרפואית למעשה קובעת את אחוזי הנכות של הנפגע. ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר כך הקצבה תהיה גבוהה יותר. יש לקחת בחשבון שחשוב מאוד לפרט ולהסביר לוועדה הרפואית את הנתונים כהלכה. במידה שהפגיעה לא תוסבר כראוי אחוזי הנכות יהיו נמוכים יותר ממה שיכולים להיות. 

כלומר, קצבה בעקבות אובדן כושר עבודה על שבר ביד יכולה להוביל לפיצוי משמעותי. שוב צריך לזכור שגובה הקצבה יהיה תלוי בחומרת הפגיעה, בקשיים הקיימים ביד ועוד. 

אובדן כושר עבודה שבר ביד- את מי תובעים?

במצב בו השבר ביד גרם לפגיעה חמורה יש לתבוע את הגוף המתאים על מנת לקבל קצבה בגין אובדן כושר עבודה. אך את מי תובעים?

  • ביטוח לאומי- תביעה לדמי פגיעה בביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה תאפשר לכם לקבל תשלום עבור שלושת החודשים הראשונים של הפגיעה. גובה הפיצוי יחושב על סמך 75% משכר הברוטו של העובד בהתאם לשלושת החודשים שקדמו לתאונה. אדם שקיבל תשלום של דמי פגיעה, זכאי לתבוע מביטוח לאומי קצבת נכות. במצב כזה יהיה עליו לעמוד בפני וועדה רפואית. במצב כזה אחוזי הנכות יקבעו את גובה הפיצוי אותו יקבל העובד. נפגעים בעלי 20% נכות ויותר זכאים לקצבת נכות קבועה. 
  • חברות הביטוח- כל עובד יכול לבטח את עצמו באופן פרטי מול חברות הביטוח. במצב כזה כל עובד יבחר בפוליסה אחרת בהתאם למה שמתאים לו ומה שמוכן לשלם. הפוליסות היקרות יותר בדרך כלל יעניקו פיצויים בגין יותר מקרים. מדובר בפוליסות כמו ביטוח נכות מתאונה, ביטוח תאונות אישיות או אובדן כושר עבודה. במצב כזה העובד רשאי לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי ללא קשר לתגמול שקיבל מביטוח לאומי. 
  • קרן פנסיה- בקרן הפנסיה קיימים שני רכיבים אליהם ניתן להפריש מהשכר החודשי. אחד הרכיבים הוא פוליסת אובדן כושר עבודה. במידה שהפגיעה התפקודית של הנפגע היא בשיעור של 75% העובד יהיה צפוי לקבל פיצוי כספי מקרן הפנסיה. 

 קראו עוד: ביטוח אובדן כושר עבודה השוואה

אובדן כושר עבודה שבר ביד- מה זה אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את היכולת שלו להשתכר או שיכולת ההשתכרות שלו קטנה. אובדן כושר עבודה יכול להיגרם בעקבות פציעה או מחלה ולמנוע מאדם להשתכר כבעבר. שבר ביד עלול לגרום לאדם לאבד את יכולת ההשתכרות שלה באופן זמני ולעתים לצמיתות. 

קיימים שני סוגים של אובדן כושר עבודה- מלא וחלקי. 

  • אובדן כושר עבודה מלא- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת ההשתכרות שלו באופן מוחלט. על פי המוסד לביטוח לאומי קיימות דרגות אי כושר שונות. במצב בו דרגת אי הכושר היא 100% מדובר באובדן כושר עבודה מלא לפי ביטוח לאומי. לעומת זאת בחברות הביטוח אובדן כושר עבודה מלא עומד על 70%-75%. 
  • אובדן כושר עבודה חלקי- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת ההשתכרות שלו באופן חלקי ועדיין יכול להמשיך לעבוד. כלומר, במצב בו אדם לא יכול להמשיך לעבוד כפי שעבד בעבר אך יכול להמשיך לעבוד באופן כללי. בנוסף, אובדן כושר עבודה חלקי נוגע גם למצבים בהם אדם יכול להמשיך לעבוד אך לא בעבודה בה עבד עד עכשיו ומחויב להמשיך לעבוד במקום אחר שם ההכנסה שלו נמוכה יותר.

אובדן כושר עבודה שבר ביד- איך זה עובד?

במידה שהיד שלכם נשברה וכתוצאה מכך אתם לא יכולים לעבוד, אתם יכולים לתבוע את פוליסת אובדן כושר העבודה הפרטית או מקרן הפנסיה. על מנת לתבוע פוליסת אובדן כושר עבודה יש לעמוד במספר תנאים. קודם כל יש לקחת בחשבון את תקופת ההמתנה. רוב פוליסות הביטוח כוללות תקופת המתנה של 3 חודשים שרק בסופה הפוליסה רלוונטית. במידה שהפגיעה נגרמה במהלך תקופת ההמתנה לא יתקבל פיצוי. כלומר, אם במהלך תקופת ההמתנה איבדתם כושר עבודה אתם לא תקבלו פיצוי כלל. 

תנאי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שיש להוכיח אובדן כושר עבודה בשיעור של 75%. כלומר, השבר ביד והמגבלה שנגרמה ממנו צריכים לגרום לאובדן כושר עבודה בשיעור של 75% לפחות. לדוגמא, אם הפציעה גרמה לכם לעבוד 6 שעות במקום 8, אתם לא תקבלו פיצויים. 

תנאי נוסף הוא אתגר "העיסוק הסביר". תנאי זה קובע שתשלום הפיצוי בגין אובדן כושר עבודה יתבצע רק במצב בו העובד לא יכול לעבוד במקצוע שלו או בכל מקצוע אחר שתואם את ההשכלה, הניסיון וההכשרה של העובד. 

כלומר, לא תמיד קל לקבל אובדן כושר עבודה בעקבות שבר ביד. על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת הפיצויים מומלץ להיעזר בחברה או בעורך דין המתמחה לביטוח אובדן כושר עבודה. אלה יוכלו להנחות אתכם ולהעניק לכם טיפים שיעזרו בדרכי הפעולה מול חברות הביטוח או מול ביטוח לאומי.

 

אובדן כושר עבודה שבר ביד

אם עברת תאונה כלשהי אשר הותירה בך נזק רפואי, כגון שבר ביד או כל פגיעה אחרת, והשפיעה על כושר העבודה שלך, באופן מלא או חלקי, דע כי ביכולתך לקבל פיצויים על כך. הביטוח הלאומי מעניק מגוון אפשרויות קצבה אפשריים עבור מקרים שונים של אובדן כושר עבודה, לזמן קצוב או לצמיתות באופן חלקי או מלא. לאחר הגשת התביעה לאובדן כושר עבודה שבר ביד לביטוח לאומי וכן אישורה והוכחתה, משלם המוסד לביטוח הלאומי קצבאות ופיצויים שונים, על פי חוק. יש לציין כי ישנם כמה סוגים של מקרי אובדן כושר עבודה, ועל מנת לאשר זכאות לפיצויים אלו על פגיעתך לחסות תחת הגדרת החוק בהיותה תחת המקרים הזכאים לכך.

 

מהו אובדן כושר עבודה שבר ביד ובכלל?

אובדן כושר עבודה הוא מצב רפואי שאירע והותיר אותך, פשוטו כמשמעו, ללא כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא. בגין כך ובעצם הגשת תביעה, מתקבלים פיצויים ע"י המוסד לביטוח לאומי. החוק מתייחס לשני סוגים שונים של פגיעות, אשר מהווים זכאות לכך ובגינם נגרם הנזק המשמעותי, כמו שבר ביד או ככלל. מהותם של שני סוגי הפגיעות היא כמובן פגיעה מעבודה, במצב בו נפגע עובד שכיר או עצמאי, תוך כדי ביצוע עבודתו. רמת הפגיעה היא זו שתקבע את התנאים לפיצוי, גובה הפיצוי ומשך הזמן אשר ישתלם.

שני סוגי הפגיעות הן תאונת עבודה ומחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או חזרה מן העבודה. ובגינה במקרה הנוכחי, נוצר שבר ביד. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. מחלת מקצוע מוגדרת כאחד האירועים המופיעים בתקנות המיוחדות של הביטוח הלאומי. כאן מדובר במצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה. שבמקרה שלנו, גם גרמה לאובדן כושר עבודה שבר ביד. עבור כל אחד מסוגי פגיעות אלו, מעניק הביטוח הלאומי את האפשרות לתביעה וקבלת פיצויים, כמובן בתנאי שהוגשה תביעה והוכחה כראוי וכמגובה במסמכים רפואיים, עדויות, אישורים מתאימים ועוד.

סוג הפיצווי הראשון האפשרי למימוש הוא קבלת דמי פגיעה לאובדן כושר עבודה. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות, אשר ניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם הביטוח לאומי, לאחר בדיקות הועדה. והכל בתנאי שאכן הוכח האירוע הרפואי במצב שאכן הותיר אותך במצב של אובדן כושר עבודה. ככל שאכן יוכח בהגשת התביעה לביטוח הלאומי כי עקב הפגיעה ולאחר הניתוח, הינך חוסה תחת הגדרות החוק וחווה אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח, אכן תזכה בפיצויים המתאימים.

שים לב כי בהגשת התביעה יש לוודא כי דגש על כמה פרמטרים מסוימים אשר יקבעו את הזכאות לפיצוי. הראשון הוא בדיקת כושר העבודה והוכחתו, כאמור וכמבוקש, באמצעות הנפקת מסמכים רפואיים, אישורים מתאימים, עדויות וכדומה, כאמור. מומלץ להשאיר עבודה זו לעו"ד המתמחה בתחום, זאת מאחר שבדיקת אובדן כושר עבודה לאחר ניתוח בודקת האם המבוטח מצוי במצב בו איננו מסוגל לעבוד עוד, בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת. לאחר מכן, נערכת בדיקה נוספת ובה נבדק האם במהלך 72 השעות הסמוכות לתאונה, אשר גרמה לשבר ביד, נבדק הנפגע על ידי רופא. אם שני הפרמטרים הללו מוכחים בתביעה מאושרת התביעה, וישנה זכאות לפיצויים ודמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, עבור שלושת החודשים הקודמים לתאונה שהצריכה ניתוח. הנוסחה היא הסכום המתקבל חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה- מדוע הוא כה חשוב?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח אשר נועד עבורך ובשבילך, ונועד להבטיח קבלת קצבה חודשית, ללא תלות בביטוח לאומי, במקרה שבו אכן ייגרם אובדן כושר עבודה שבר ביד או עקב כל תאונה אחרת. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, כשכיר בתלוש השכר או עצמאי שהפריש לעצמו, אשר מאפשר לך קבלת קצבה חודשית במקרה שבו לא תוכל לדאוג לפרנסתך. וכך, מאפשר לך להמשיך לעבוד ולחיות בראש שקט ובשקט נפשי.

ישנם סוגים רבים של ביטוחים פנסיוניים מומלצים שמאפשרים זאת, ועל המבוטח לבחור בעצמו את הביטוח והמסלול המועדף עליו. בהתאמה לבחירת המסלול, ישתנה גובה הפוליסה, וכן כמובן ישתנה כמובן גובה הסכום שיתקבל כקצבה חודשית, אם וכאשר הביטוח יופעל. 

דוגמה מצוינת לביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח באמצעות קרנות פנסיה. זהו ביטוח מקיף למדי, ברוב רובם של המקרים. ישנן קרנות פנסיה מקיפות אשר כוללות אובדן כושר עבודה, ומאפשרות קבלת פיצויים, גם במצבים של מחלה קיימת שהתהוותה בחייך טרם רכישתו של הביטוח. לרוב ביטוחים אלו יכנסו לתוקף 5 שנים (60 חודשים) לאחר קרות המקרה, אך הביטוח אכן יחול. כמובן, שעקב התנאים המטיבים של ביטוח אובדן כושר עבודה זה, מסלול ביטוח זה יעלה יותר מאשר ביטוח סטנדרטי. חשוב להבהיר את חשיבותו של ביטוח אובדן כושר עבודה, שכן היא עצומה, ואף הוכחה פעמים רבות כמצילה נפשות.

 

חשיבות היוועצות בעורך דין טרם הגשת תביעת אובדן כושר עבודה

בכל מקרה בו אירע בחייך אירוע שגרם לנזק רפואי כגון שבר ביד, ועקב כך הותיר אותך במצב של אובדן כושר עבודה חלקי או מלאי, חשוב מאד תחילה להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום. זאת ועוד, גם במצבים בהם מצב רפואי מונע ממך תיפקוד או תיפקוד סביר במהלך עבודה, כפי שתפקדת קודם לכן. הגשת תביעה במקרה זה חייבת להיעשות באופן מיטבי ואיכותי, על מנת שתניב הצלחה ותעניק פיצויים ראויים. אלו הם מצבים אשר דורשים מענה משפטי מקצועי ומנוסה. לפרטים נוספים פנה אלינו, ועו"ד מומחה ישמח לסייע.

אובדן כושר עבודה שבר ביד

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!