אובדן כושר עבודה לשכיר

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה לשכיראם עברת תאונה כלשהי בהיותך שכיר, אשר הותירה בך נזק רפואי שהשפיע על כושר העבודה שלך, באופן מלא או חלקי, דע כי ביכולתך לקבל פיצויים על כך. הביטוח הלאומי מעניק מגוון אפשרויות קצבה אפשריים עבור מקרים שונים בקשת הרחבה של מקרי אובדן כושר העבודה. לאחר הגשת תביעת אובדן כושר עבודה לשכיר והוכחתה, משלם הביטוח הלאומי קצבאות ופיצויים. חשוב לציין כי ישנם כמה סוגים של מקרי אובדן כושר עבודה, ועל מנת לאשר זכאות לפיצויים אלו על פגיעתך להתהוות תחת אחד המקרים המנויים בחוק.

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר בגינוי, איבדת, פשוטו כמשמעו, את כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא. בגין כך, מתקבלים פיצויים ע"י הביטוח הלאומי. החוק מתייחס לשני סוגי פגיעות עיקריים, כאמור. שני סוגי הפגיעות מתייחסים כמובן לפגיעה מעבודה, במצב בו נפגע עובד שכיר תוך כדי ביצוע עבודתו. רמת הפגיעה היא אשר תקבע את גובה הפיצוי וקבלתו. 

שני סוגים הפגיעות מתחלקים לשתי קבוצות זכאות: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או חזרה מן העבודה. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. מחלת מקצוע מוגדרת כאחד האירועים המופיעים בתקנות המיוחדות של הביטוח הלאומי. כאן מדובר במצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה. עבור כל אחד מסוגי פגיעות אלו, בהוכחתו כמובן, מעניק הביטוח הלאומי את האפשרות לתביעה וקבלת פיצויים מתאימים. 

סוג הפיצווי הראשון האפשרי למימוש הוא קבלת דמי פגיעה. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות הניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, לאחר בדיקות הועדה וקבלת אישורים מתאימים. כל זאת בתנאי שאכן הוכח האירוע הרפואי ככזה שהותיר אותך במצב אובדן כושר עבודה.

ככל שאכן יוכח בהגשת התביעה לביטוח הלאומי כי אתה חוסה תחת הגדרות החוק לאחד מסוגי פגיעות אלו, תהא זכאי לקבלת פיצויים וקצבה. כחלק מכך, יש לוודא כי הפגיעה עונה על הפרמטרים בגינם מעניק החוק פיצוי. הפרמטר ראשון הוא בדיקת כושר העבודה, פשוטו כמשמעו, והוכחתו, באמצעות הנפקת מסמכים רפואיים, אישורים מתאימים, עדויות וכדומה. בדיקה זו בודקת האם המבוטח אכן מצוי במצב בו איננו מסוגל לעבוד עוד, בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא. 

לאחר שזאת אכן הוכח, מתבצעת בדיקה נוספת ובה נבדק האם במהלך 72 השעות הסמוכות לתאונה, נבדק הנפגע על ידי רופא. 

אם שני הפרמטרים הללו מוכחים וכמובן, מואשרים, מאושרת גם תביעת הפיצויים, ומתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, עבור שלושת החודשים הקודמים לתאונה. הנוסחה היא הסכום המתקבל חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

מתי אוכל לדעת האם אכן נכון עבורי להיוועץ בעו"ד, ולבדוק האם מצבי הוא בגדר אובדן כושר עבודה?

אם הינך שכיר, ונקרה בדרכך מצב בו התרחש בחייך מאורע שכלל סיטואציה רפואית פתאומית, שמנעה ומונעת ממך המשך עבודה, באופן חלקי או מלא, כדאי ורצוי תחילה- להיוועץ בעו"ד. כמו כן, גם במצבים בהם מצב רפואי מונע ממך תיפקוד או תיפקוד סביר במהלך עבודה, כפי שתפקדת קודם לכן. המשפט הידוע "אם יש ספק- אין ספק" הוא לחלוטין תשובה המושלמת לשאלה מתי נכון להיוועץ בעו"ד. למעשה, כל מצב בו אינך יכול לתפקד בעבודתך, כפי שתפקדת קודם לכן, סביר שתעלה לגדר אובדן כושר עבודה, חלקי או מלא, ותהא שווה בפיצויים.

הבדיקה אודות התביעה ע"י הביטוח הלאומי תכלול מגון אלמנטים, פיזיים ומנטליים, אשר בודקים את שגרת יומך. בין היתר נבדק האם השגרה השתנה, מה היה קודם לאירוע, מה מתרחש כעת, האם צפויה חזרה לשגרה בקרוב או פגיעה ממשית מתמשכת ועוד. בנוסף, גם פעולות פשוטות לכאורה, נלקחות גם הן בחשבון. כך לדוגמה, פעולות כמו אכילה, הליכה, נהיגה ועוד נמדדות ונבדקות. פרמטר חשוב נוסף הוא זמן ההחלמה המוערך, שככל שהוא גבוה יותר, כך גם הקצבה והזכאות המשתלמים יהיו גבוהים יותר, ולזמן ארוך יותר.

קראו עוד: ביטוח אובדן כושר עבודה בסיסי

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ומהן חשיבויותיו?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח אשר נועד להבטיח עבורך קבלת קצבה חודשית, במקרה שבו אכן ייגרם אובדן כושר עבודה עקב נזק רפואי כלשהו. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים בתלוש השכר שלך, ונועד למען  דאגה לעתידך ולרוותך בכל מקרה שבו תזקק לכך. באמצעות בעלות על פוליסת הביטוח, אתה דואג להבטיח עבור עצמך תשלום קצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה, כאמור במקרה בו לא יהיה אפשרי עבורך לעבוד ולהתפרנס. מה שיוצר, במהלך היום-יום, שקט נפשי אמיתי.

חשוב לציין, ישנם סוגים רבים ביטוחים פנסיוניים שמאפשרים זאת, ובאפשרותך לבחור את המועדף עליך, וכן את המסלול הנכון לך. בהתאמה לבחירת המסלול הנבחר, משתנה גובה הסכום שיתקבל, כקצבה חודשית. כך למשל, לא כל ביטוח אובדן כושר עבודה כולל גם ביטוח נכות. דוגמה נוספת היא חיסכון קופות גמל. רבים מתבלבלים לחשוב כי חיסכון זה מספיק לצרכי מימוש אובדן כושר עבודה. למעשה, בפועל, חיסכון קופות גמל אינו כולל כיסוי ביטוחי, ואינו מבטח אותך מפני אובדן כושר עבודה או מפני מוות.

ביטוח אובדן כושר עבודה באמצעות קרנות פנסיה הוא דוגמה לביטוח אובדן כושר עבודה מצוין. ישנן קרנות פנסיה מקיפות אשר כוללות אובדן כושר עבודה, ומאפשרות קבלת פיצויים, ולעיתים גם במצבים של מחלה קיימת. ביטוחים מעין אלו נכנסים לרוב לתוקף כחמש שנים, 60 חודשים, מיום ההצטרפות לאותה קרן פנסיה, וכמובן, יעלו בהתאמה יותר, אך מדובר בפוליסה משמעותית במיוחד לרוווחה העתידית של כל אדם

אובדן כושר עבודה לשכיר

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!