אובדן כושר עבודה לאחר לידה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה לאחר לידהאובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם אינו כשיר לעבוד בעבודה שלו או בכל עבודה אחרת. על פי ביטוח לאומי קיימות דרגות שונות של אובדן כושר עבודה, לפי דרגת אי כושר העבודה יקבל המבוטח את הפיצוי המגיע לו. אובדן כושר עבודה ניתן על בסיס תאונה, מחלה או כל גורם רפואי אחר אשר אינו מאפשר לכם להשתכר. קיימים סוגים שונים של אובדן כושר עבודה, השניים העיקריים על בסיסם מתקיימים יתר הביטוחים הם: אובדן כושר עבודה מוחלט ואובדן כושר עבודה חלקי. 

 

מי צריך את זה?

אובדן כושר עבודה לאחר לידה הוא ביטוח חשוב מאין כמוהו. תקופת ההריון והלידה בפרט מחייבות אתכן להיות מוגנות מפני סיכון של מקרה נכות או חלילה מקרה של פטירה. כחלק מהביטוחים הקיימים כמו קרן פנסיה אתן אמורות להיות מכוסות גם בגין אובדן כושר עבודה. במהלך חופשת הלידה אתן זכאיות לקבל חופשת לידה (דמי לידה). במהלך חופשה הלידה היולדת זכאית לקבל דמי לידה מביטוח לאומי עד 15 שבועות. לאחר 15 שבועות מי שצריך להפריש לכן הפרשות סוציאליות הוא המעסיק לקרן הפנסיה – זאת בתנאי שעבדת אצל המעסיק שישה חודשים לכל הפחות. המעסיק מחויב להפקיד מהשכר האחרון של היולדת, את החודשיים הראשונים של חופשת הלידה ולאחר מכן מחויב המעסיק להפקיד כל חודש. לאחר חזרה לעבודה מנוכה משכר היולדת כל התשלומים שהמעסיק העביר כל חודש. 

האפשרות השנייה לדמי לידה היא במקרה בו היולדת החליטה להאריך את חופשת הלידה מכל סיבה שהיא. המעסיק אינו מחויב להמשיך להפקיד תשלומים לקרן הפנסיה ולכן, היולדת מחויבת לשמור על הכיסויים הביטוחיים שלה. ברגע בו את מאריכה את תקופת חופשת הלידה ביותר מחמישה חודשים עלייך להסדיר זאת מול חברת הביטוח. למה זה חשוב לכן? כי ביטוח אובדן כושר עבור לאחר לידה תקף תחת קרן פנסיה. תקופת ההריון, הלידה ולאחר הלידה הן תקופות קשות המעבירות את היולדת טלטלות. כמו כן, היולדת חשופה לסכנות רבות ואתגרים – יש לשים לב האם אתן מבוטחות בביטוח פרטי עבור אובדן כושר עבודה, האם קרן הפנסיה שלכם מבטחת אתכן בכל הכיסויים ומהם התנאים לקבלת פיצויים במקרה הצורך.

אובדן כושר עבודה לאחר לידה – האם אתן מבוטחות?

אובדן כושר עבודה לאחר לידה הוא מצב בו יולדת אינה כשירה לחזור לעבודה עקב ההריון או כל מחלה שנגרמה עקב ההריון. במהלך תקופת ההריון זכאית ההרה לקבל את הקצבות הכתובות בחוק, אך קיימות עדיין לא מעט חברות ביטוח אשר מחריגות מחלות שונות או מקרים שונים שאינם מכוסים בפוליסה. למשל, אובדן כושר עבודה לאחר לידה, אובדן כושר עבודה הנגרם מהריון או במהלך הלידה וגם בזמן חופשת הלידה – שלושה חודשים מהלידה. במקרה בו הביטוח מחריג מקרה של הריון וכל הנוגע לכך, אין לכן אפשרות להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח. עם זאת, עדיין תוכלו להגיש את התביעה כנגד ביטוח לאומי, שם ההליך הוא אף יותר נוקשה. 

כאשר אתן בוחרות חברת ביטוח יש להבדיל בין החברות אשר מכסות את תקופת ההריון וחברות שאינן. זכרו, גם כאשר מדובר על ביטוח קרן פנסיה החובה על ההפרשה חלה מטעם המעסיק, אך על פי הוראות בית המשפט המעסיק אינו רשאי להתערב בבחירת המוצרים הפנסיוניים של העובד והוא לא צריך לבדוק האם אתן מכוסות גם תחת אובדן כושר עבודה לאחר לידה – זה התפקיד שלכן. 

 

מהם התנאים לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה?

התנאי לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה לאחר לידה הוא בשיעור של 75% ומעלה כאשר מדובר על אובדן כושר מוחלט. כאשר מדובר על אובדן כושר חלקי מדובר על אובדן כושר עבודה של מינימום 25% ועד 74% – זהו אובדן כושר עבודה חלקי. כמו כן, תנאי נוסף לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה לאחר לידה הוא כאשר קיימת ירידה ניכר בהיקף המשרה. קצבת אובדן כושר עבודה מחייבת את המבוטח בתקופת המתנה של כשלושה חודשים, עם זאת כאשר תנאי הפוליסה שלכן כוללים אובדן כושר עבודה לאחר לידה ייתכן ואתן זכאיות לתקופת המתנה קצרה יותר – יש לוודא מול חברת הביטוח את הזמנים המדויקים. רק לאחר תקופת ההמתנה תגמולי הביטוח משולמים למבוטחת. כאשר המבוטחת רכשה פוליסה ייחודית (פרנצ'יזה), הפיצוי המוענק הינו רטרואקטיבי לאחר תום תקופת ההמתנה.  

 

אובדן כושר עבודה לאחר לידה

אם ילדת כעת, ובעקבות ההריון או עקב ההריון את חווה מצב רפואי שאיננו מאפשר לך לעבוד, דעי כי ביכולתך לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מהביטוח הלאומי. בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה לאחר לידה לביטוח הלאומי הכוללת הצגת המקרה, המגובה במסמכים המתאימים, מעניק הביטוח הלאומי מגוון אפשרויות קצבה, עבור מגוון מקרי אובדן כושר העבודה הנכללים בחוק. על פי חוק, ישנם שני סוגים עיקריים של פגיעות המהווים זכאות על פי חוק.

בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה לביטוח הלאומי הכוללת הצגת המקרה, המגובה במסמכים המתאימים, יעניק לך הביטוח הלאומי, על פי חוק, אפשרויות קצבה ופיצויים. בדרך כלל, המקרים הנכללים בחוק מתייחסים לשני סוגים עיקריים של פגיעות. בשני המקרים מדובר בפגיעה מעבודה, המגדירה מצב בו נפגע עובד תוך כדי עבודתו ברמה שאינה מאפשרת לו המשך עבודה, באופן חלקי או מלא. פגיעה מעבודה מתחלקת לשתי קטגוריות עיקריות: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. אולם, עם השנים האחרונות, בהן עלה משמעותית אחוז ההפריות, עלתה גם המודעות לשמירת הריון, וכן אובדן כושר עבודה לאחר לידה המהווה אובדן כושר עבודה וזכאות לפיצויים.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא פשוטו כמשמעו אי יכולתו של אדם לעבוד עקב מצב רפואי. כאמור, לרוב אובדן כושר עבודה מתממש עקב תאונת עבודה או מחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או בחזרה מהעבודה. מחלת מקצוע היא מצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה. ואילו, בשנים האחרונות, עם העלאת המודעות להפריות ושמירת הריון, הועלה תיקון בחוק המאפשר לנשים בשמירת הריון ולאחר הריון בעקבות פגיעה רפואית מן ההריון, לקבל פיצויים ו/או קצבה עבור אובדן כושר עבודתן בתקופה זו. מעבודה. סוג הפיצווי הראשון הוא קבלת דמי פגיעה עבור האירוע שארע. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות הניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

את הגשת התביעה לביטוח הלאומי יש כמובן לגבות באסמכתאות הרפואיות המתאימות, המעידות על שמירת הריון והיותה של האישה מצויה במצב בו אינה מסוגלת לעבוד עוד בעבודתה או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא. 

בהגשת תביעה מעין זו, חשוב ואפשרי לצרף כל אישורים רפואיים מתאימים נוספים שיש בחלקך. אם תביעת אובדן כושר עבודה לאחר לידה אכן מאושרת, מתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה הם בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, בשלושת החודשים הקודמים לתאונה, בנוסחה של חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

 

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה, ומדוע חשוב להסדירו?

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להבטיח לך תשלום קצבה חודשית, במקרה בו לא תוכלי להמשיך לעבוד ולהתפרנס עקב מצב רפואי נתו לאחר לידה, אשר לא מאפשר לך לעבוד. ביטוח זה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, בין אם את שכירה או עצמאית ובחרת להפריש אותו לעצמך. הביטוח יעניק לך שקט נפשי ורוגע במהלך תקופת ההריון, מאחר שתדעי שלא משנה מה יקרה, יש לצידך גב תומך. 

ישנם מיני סוגים של ביטוחים פנסיוניים, וכן מגוון רחב של מסלולים ביניהם ניתן לבחור. בין אם את שכירה או עצמאית, את היחידה שבוחרת את הביטוח והמסלול המתאים לך. בהתאמה לבחירה, משתנה גם גובה הסכום שיתקבל בהתאם למסלול הנבחר. לצורך הדוגמה, לא כל ביטוח אובדן כושר עבודה כולל גם ביטוח נכות. הכל בהתאמה למסלול הנבחר. דוגמה מצוינת היא למשל הסדרת ביטוח אובדן כושר עבודה לבעל שליטה דרך קרנות פנסיה, אשר לרוב ביטוח אובדן הכושר שלהן מקיף במיוחד. בכל מקרה, חשוב לדעת כי אין כפילויות, וכי אין אפשרות לזכאות כפולה גם מטעם קרן הפנסיה וגם מהביטוח הלאומי. לכן, ביחרי בהתאם למצבך. 

 

דגשים חשובים בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה בהריון

בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה בהריון דעי כי ישנה חשיבות לדגשים מסוימים. למשל, חציית רף העיסוק הסביר. סביר. הגדרת "העיסוק הסביר" נמדדת על ידי מדד רפאים, שאין בגינו הגדרה אחידה. משמעות רף זה היא כי אותה מבוטחת לא מסוגלת לעבוד בכל עיסוק סביר התואם את כישוריה, ניסיונה והשכלתה עקב המצב הרפואי הנתון שלאחר ההריון או בעקבותיו. רף זה ניתן לפרש במגוון רחב של פרשנויות על ידי המוסד לביטוח לאומי ולכן חשוב ואף משמעותי להיוועץ בעו"ד טרם הגשת התביעה.

עוד חשוב לציין, בדיקות ההמוסד לביטוח הלאומי בבדיקת הזכאות לפיצויים כוללות מגון אלמנטים, פיזיים ומנטליים, פשוטים ומורכבים כאחד, מן ההווה, העבר והעתיד שלך. זאת במטרה לבדוק את התמונה המלאה שלך לאחר לידה, למען מענק הפיצויים. אלו בודקים את שגרת יומו של המבוטח, האם היא השתנה, מה היה קודם ומה קורה עכשיו, כידוע וכצפוי בשמירת הריון. וכן במבט צופה פני עתיד, האם צפוה השגרה של הנפגע להפגע גם בתחומים נוספים?.כך לדוגמה, אכילה, הליכה, נהיגה ועוד נמדדות ונבדקות גם הן. לכן, חשוב מאד לשים דגש בהגשת התביעה ובהגשת המסמכים הרלוונטיים על כל פעולות אלו ויותר. זאת על מנת לצלוח את סף הביטוח הלאומי ולזכות בפיצויים גבוהים עבורך.

 

אני מצויה במצב רפואי שלא מאפשר לי לעבוד לאחר לידה. האם בכל מקרה אוכל להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לאחר לידה?

החוק מגדיר שמירת הריון וכן, מצבים מסוימים פוסט הריון שלא מאפשרים המשך עבודה, באופן חלקי או מלא, כמצב של אובדן כושר עבודה. כלומר, מצב בו אותה סיטואציה רפואית פתאומית, מנעה ומונעת ממך המשך עבודה. וכן, מצבים אשר מונעים ממך תיפקוד או תיפקוד ראוי וסביר בעבודתך, כפי שתפקדת קודם לכן. אלו המצבים קלאסיים אשר אכן יאפשר לך קבלת פיצויים. כך שאכן, את זכאית. אך שימי לב, כי על מנת שהביטוח הלאומי אכן יאשר תביעתך, יש לגבותה באישורים מתאימים ולהציגה באופן ראוי. חשוב מאד לעשות זאת בליווי עורך דין מוסמך בתחום, על מנת למנף את זכויותייך, ולזכות במכלול הפיצויים להם את זכאית. פני לייעוץ משפטי מקיף למען בירור המקרה וכן למען זכאותך לפיצויים ו/או קצבה. 

 

מה חשוב לדעת?

לצורך קבלת פיצויים באופן מלא עליכן לדעת מספר דברים, כמו הגדרת תחום עיסוק, בדיקה מקפידה שאכן הפוליסה שלכם תקפה גם בפני אובדן כושר עבודה לאחר לידה, ומהן הגדרות הביטוח מבחינה תעסוקתית. הגדרת סוג העיסוק בפוליסה שלכם יכולה לעזור לכם במקרה בו חברת הביטוח דורשת מכן לעבוד בעבודה חלופית. לדוגמא, החברה יכולה לדרוש מכן לעבוד בעבודה ניהולית על אף שאין לכם שום הכשרה מתאימה. אחד הכיסויים החשובים הוא הגדרת העיסוק שלכם וביטוח מקצועי. ביטוח מקצועי תחת אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שחברות פרטיות מעניקות למבוטחים. ביטוח זה מגדיר את המבוטח תחת עבודה מסוימת ואינו חייב לעבוד בעבודה אחרת. שימו לב, ביטוח מקצועי הוא רק עבור מקצועות מוגדרים על פי החברה.

בנוסף, כאשר אתן ממלאות את הפוליסה עליכן למלא אותה באופן כנה, החל ממצבכן הבריאותי ועד לתחום העיסוק. בכל מקרה של שינוי יש לעדכן את חברת הביטוח. כאשר אתן לא כותבות באופן מפורט את כל ההגדרות חברת הביטוח יכולה לשמש זאת נגדכן בעת התביעה, גם היא אינה קשורה לנושא. חשוב לוודא מהו גובה הפיצוי עבור אובדן כושר עבודה לאחר לידה, האם החברה מעניקה כיסוי זה וגם אם כן, באילו תנאים. 

אובדן כושר עבודה לאחר לידה

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!