כיצד לממש קצבת אובדן כושר עבודה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אנחנו עובדים כל החיים ובטוחים שנוכל להמשיך לעשות זאת כל עוד נרצה בכך, אך לעיתים העבודה נפסקת בשל מחלה או תאונה ואז אנחנו נקלעים למצבים בהם אנו עושים שימוש בביטוח אובדן כושר עבודה. מה זה אומר? איך מגישים את ההליך? הכנו עבורך מדריך מפורט שיענה על כל השאלות.

 

מהו אובדן כושר עבודה

כאשר אנשים נפצעים מתאונה או שהם חולים במחלה שמונעת מהם לעבוד, הם יכולים לתבוע אובדן כושר עבודה. הביטוח נמצא במסגרת ביטוח חיים, ביטוח מנהלים וקרנות פנסיה ומטרתו לסייע במקרה בו לאדם נפגע כושר העבודה. הכלל הראשי הוא הוכחה כי נפגעה היכולת לעבוד ביותר מ-75% מכושר העבודה, כאשר פוליסות ביטוח מסוימות מכסות עבור אובדן כושר העבודה במקצוע הספציפי בו עובדים ויש פוליסות שמכסות עבור היכולת לעבוד באופן כללי. אם נפגע כושר העבודה ב-75% ויותר חברת הביטוח תפצה עבור 75% מהשכר של 12 החודשים האחרונים לעבודה.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה

ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להיות רכיב בתוך קרן הפניה שנועד להבטיח את התשלום החודשי הקבוע לחוסך במידה והוא לא יוכל להמשיך לעבוד מפאת מצב רפואי או בריאותי. יש כמה וכמה מסלולים בקרנות הפנסיה לביטוח אובדן כושר העבודה, העובד יכול לבחור איזה מסלול הוא רוצה, אך כדאי לדעת שבמקרה של מחלות קיימות הביטוח נכנס לתוקף רק לאחר 60 חודשי עבודה ובמקרה כזה יש צורך בהסכמת המעביד. כמו כן, כדאי לדעת כי הקצבה מהביטוח יכולה להינתן רק לאחר סיום תקופת הזכאות לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

 

תהליך תביעה מול חברת הביטוח

השלב הראשון לפני הגשת תביעה מול חברת הביטוח היא איסוף מסמסים רלוונטיים לתביעה. מסמכים אלה יכללו את מהות הפגיעה ויכללו את כל החומר הרפואי הקשור – דיסקים עם צילומים רפואיים, סיכומים רפואיים, ועדות רפואיות, מסמכי אשפוז, חוות דעת רפואיות, אובדן ימי עבודה, אישורי רופא, המלצות הרופאים המטפלים ועוד. במסגרת כל אותם הליכים יש להוכיח גם מהו השכר המלא של המבוטח, וזאת כדי לקבוע את גובה הקצבה שתינתן במידה ויוכח אובדן כושר עבודה. במקרים כאלו ההמלצה הנה להיות מלווה על ידי רואה חשבון, כדי לא לפספס אף פרטי ולהבטיח כי התשלום המלא בפועל יהיה הגבוה ביותר שניתן להשיג. אם ברצונכם לפנות לבעל מקצוע מיומן לחצו כאן לייעוץ עם רואה חשבון מוסמך שילווה אתכם לאורך כל ההליך.

 

תהליך הגשת תביעה מול ביטוח לאומי

במידה ונפגע כושר העבודה ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות. הביטוח הלאומי בוחן את דרגת אי כושר העבודה תוך קביעת אחוזי נכות רפואיים, כאשר אי כושר עבודה יכול להיקבע ב-60% עד 100%. מדובר על הליך שאינו פשוט, ניתן לבצעו לבד או בליווי מקצועי שיסייע לזרז את ההליכים ללא עיכובים מיותרים. מכינים את המסמכים הכוללים את המצב הרפואי, את הסיכומים וחוות הדעת הרפואיות והטיפולים הניתנים ומגיעים את התביעה במסלול רגיל או מיוחד, תלוי במקרה ובצורך (מסלול מיוחד הנו מהיר ומיועד לאנשים עם מחלות קשות). לאחר מכן ועדה רפואית מתכנסת ונקבעים אחוזי נכות, עליהם גם ניתן לערער במקרה הצורך. בשלב הבא קובעים את דרגת אי הכושר ושולחים תשובה בדואר עם שיעור הקצבה ומידע אודות הטבות שונות הנלוות לקצבה המשולמת.

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!