רשלנות רפואית –  למה חשוב לשכור עורך דין מנוסה

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אחת התביעות הנפוצות ביותר בתחום הנזיקין, הן תביעות המתבססות על מקרים של רשלנות של רופאים כלפי מטופלים. מדובר על סוג תביעות שנמצא בשנים האחרונות בעלייה מתמדת, בפרט בישראל, אחרי שבמשך שנים ארוכות מטופלים היו נמנעים מכך מסיבות שונות.

תביעות רשלנות רפואית מבוססות על הרעיון שהמטופל זכאי לקבל טיפול מקצועי ואיכותי מהרופא ומהצוות הרפואי שמטפל בו. ישנה רמה מסוימת של סבירות בה הרופאים והצוות אמורים לנקוט, על מנת לספק למטופל את הטיפול הראוי, גם אם הם לא הצליחו לעזור לנו להחלים. המטופל צריך לדעת מה הסיכונים של הטיפול אותו הוא אמור לעבור, אך על הרופאים לעשות כל מה שנדרש בשביל שהוא ייהנה מטיפול מקצועי ונכון.

מי שאמון על תביעות רשלנות רפואית הוא עורך דין שמתמחה בכך. צריך לציין, מדובר על תביעות אזרחיות שמטרתן להביא לידי כך שהרופא והמרכז הרפואי בו הוא מועסק ישלמו למטופל או למשפחתו פיצויים בגין הטיפול הרשלני והנזק שנגרם לו. אם מדובר על מקרים שקשורים לדין הפלילי, הרי שהמדינה תהיה זו שתגיש את התביעה כנגד הרופא וכל מי שמעורב בעניין.

מה זו רשלנות רפואית ואיך מגדירים אותה?

רשלנות רפואית היא למעשה מצב בו המטופל לא נהנה מטיפול ברמה הסבירה כפי שמצופה מהרופא ומהצוות הרפואי שסביבו. זה יכול להיות מקרים של רשלנות קיצונית, מכוונת, כמו למשל, מקרים בהם הרופא בוחר שלא לספק טיפול או מספק טיפול חלקי ביותר, אך זה יכול להיות גם מקרים של חוסר שיקול דעת, שיקול דעת מוטעה או דברים אחרים. למשל, אם הרופא לא ביצע את כל הבדיקות כפי שמצופה ממנו, אם הוא לא בירר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל כנדרש או דברים אחרים, שרופאים במצב דומה היו נוקטים.

הרף נקבע על ידי רופאים ומומחים שאמורים להעיד ולהסביר מה זה טיפול ברמה הסבירה, בהתאם למה שנהוג בתחום. למשל, אם מקובל לשאול את המטופלים שאלות מסוימות וכמובן אם כך לומדים סטודנטים לרפואה במסגרת לימודיהם, אזי שכל רופא סביר, אמור לנקוט בגישה דומה.

חשוב להבהיר, לא כל מקרה נחשב לרשלנות רפואית ועל מנת שהתביעה תנצח היא צריכה להוכיח לא רק מקרה של רשלנות אלא שכתוצאה ממנו נגרם נזק הפיך או לא הפיך למטופל, ועל כן הוא זכאי לקבל פיצוי.

למה חשוב לשכור עורך דין מקצועי?

רק איש מקצוע שמתמחה בתחום, ידע לשאול את השאלות הנכונות, להזמין את העדים המתאימים, לספק ראיות ולבצע את כל מה שנדרש בשביל שבסופו של דבר יהיה ניתן להוכיח שאכן מדובר במקרה של רשלנות ואכן נגרם נזק למטופל, שלפיו הוא זכאי לקבל פיצוי כספי. ישנם עורכי דין רבים שמתמחים בתחום זה ומשתלם לשכור את שירותיהם.

 

אובדן כושר עבודה

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!