אובדן כושר עבודה בהריון

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה בהריוןהריון הוא תקופה מרגשת ומיוחדת בה מגדלים חיים בתוך הגוף. לצד הריגוש והכיף, מדובר בתקופה לא פשוטה בה האישה חווה שינויים הורמונליים ופיזיים רבים. במקרים מסוימים קיים סיכון לבריאותה של האישה והיא צריכה להיכנס לשמירת הריון. למעשה, בשנים האחרונות יותר ויותר נשים נמצאות בשמירת הריון. כתוצאה מכך האישה צריכה להתנהל עם מינימום מאמץ וכמובן לצמצם לגמרי או באופן משמעותי את שעות העבודה. בדיוק לשם כך יש אובדן כושר עבודה בהריון. מה זה אומר? על אובדן כושר עבודה בהריון נרחיב במאמר הבא. 

 

אובדן כושר עבודה בהריון- מה זה אומר?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את היכולת שלו להשתכר או שיכולת ההשתכרות שלו קטנה. אובדן כושר עבודה יכול להיגרם בעקבות פציעה או מחלה ולמנוע מאדם להשתכר כבעבר. בשמירת הריון, האישה לא יכולה לעבוד וכתוצאה מכך להשתכר כבעבר ולכן היא זכאית לקבלת קצבה מביטוח לאומי. למעשה, שמירת הריון מקנה לאישה את הזכאות לקבלת קצבה בעקבות אובדן כושר עבודה. יש לקחת בחשבון שניתן לקבל קצבה הן מביטוח לאומי והן מקרן הפנסיה, אך לא משתיהן יחד. כלומר, יש לחשוב האם להגיש תביעה מול ביטוח לאומי או מול קרן הפנסיה. נרחיב על כל אחת מהאופציות על מנת שתוכלו לשקול את כל האלמנטים ולהחליט מה עדיף עבורכם. 

יש להבדיל בין אובדן כושר עבודה מלא לבין אובדן כושר עבודה חלקי. אובדן כושר עבודה מלא מונע מהאדם לעבוד לחלוטין. לעומת זאת, אובדן כושר עבודה חלקי הוא מצב בו האדם לא יכול לעבוד כבעבר אך יכול להמשיך לעבוד באופן כללי. גם במצבים בהם האדם לא יכול להמשיך לעבוד בעבודתו וייאלץ למצוא עבודה אחרת בשכר נמוך יותר, הדבר ייחשב כאובדן כושר עבודה חלקי. 

קראו עוד: ביטוח למקרה אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה בהריון- ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מציע קצבה בעקבות אובדן כושר עבודה לנשים שנמצאות בשמירת הריון. על מנת לקבל קצבה זו מביטוח לאומי יש להציג אישור רפואי מתאים בנוגע לשמירת ההיריון. בנוסף חשוב מאוד שהאישה ההריונית נמצאת בארץ ושהיא שילמה דמי ביטוח לאומי במשך חצי שנה לפחות מתוך ה-14 שקדמו להפסקת העבודה. כמו כן, שמירת ההיריון צריכה לעלות על חודש ימים. 

במידה שהאישה זכאית לקבלת קצבה זו מביטוח לאומי, הקצבה תינתן בגובה השכר הממוצע בשלושה החודשים או בחצי השנה שקדמו לשמירת ההיריון, בהתאם לסכום הגבוה מבין שניהם. יש לקחת בחשבון שמדובר בסכום שמוגבל ב-300 שקלים ליום. 

במצב בו שמירת ההיריון היא לפרק זמן שנמוך מחודש ימים, האישה תוכל לממש את ימי המחלה שנצברו לאורך השנים. אפשרות נוספת שעומדת בפני האישה היא חופשה ללא תשלום. 

 

אובדן כושר עבודה בהריון- קרן פנסיה

קרן הפנסיה כוללת אפשרות לבטח מפני אובדן כושר עבודה. מדובר בביטוח שמיועד למקרים של שמירת הריון ובהם ניתן לקבל תשלום על התקופה. קבלת התשלום מקרן הפנסיה מותנה בכך שתקופת ההיריון עולה על שלושה חודשים. 

כפי שציינו, לא ניתן לקבל קצבה גם מביטוח לאומי וגם מקרן הפנסיה ולכן חשוב לבחור בקצבה הטובה יותר. נסו לחשב את הסכום שתוכלו לקבל מכל מקור ולהגיש את התביעה בהתאם לכך. 

 

אובדן כושר עבודה בהריון- ביטוח פרטי

ביטוח אובדן כושר עבודה בהריון או בכלל הוא ביטוח שנועד להבטיח הכנסה לתקופות בהן האדם לא יכול להשתכר בכלל או כפי שהיה רגיל. ביטוח אובדן כושר עבודה מספק תחליף למשכורת החודשית בשווי של עד 75% מהשכר האחרון של האדם. יש לקחת בחשבון שלא בכל המקרים הפוליסה תכסה מקרים של שמירת הריון ולכן יש לוודא זאת מראש. 

יש לשים לב- כאשר בוחרים חברת ביטוח יש להבדיל בין חברות הביטוח שמכסות את תקופת ההיריון וחברות שלא. קיימות לא מעט חברות ביטוח שמחריגות מחלות שונות או מקרים שונים שאינם מכוסים בפוליסת הביטוח. לדוגמא, אובדן כושר עבודה בהריון, אובדן כושר עבודה לאחר לידה, בזמן הלידה או בחופשת הלידה. במקרה בו הביטוח מחריג מקרה של הריון אין אפשרות להגיש את התביעה ולכן חשוב לוודא זאת מראש. 

זכרו שגם כאשר מדובר על ביטוח קרן פנסיה, חובת ההפרשה חלה על המעסיק. שימו לב כי המעסיק לא רשאי להתערב בבחירת מוצרים פנסיוניים של העובד והוא לא צריך לבדוק האם העובדת מכוסה תחת אובדן כושר עבודה. על מנת להיות בטוחה שתקבלי את הזכויות המגיעות לך עלייך לוודא כי את מבוטחת גם תחת אובדן כושר עבודה בהריון ולאחר לידה. 

קצבת אובדן כושר עבודה כוללת זמן המתנה של כשלושה חודשים. אך במקרה בו הפוליסה כוללת אובדן כושר עבודה בהריון או אובדן כושר עבודה לאחר לידה יש זכאות לתקופת המתנה קצרה יותר וחשוב לוודא זאת מול חברת הביטוח. 

 

אובדן כושר עבודה בהריון

אם הינך בהריון, ואת מצויה בשמירת הריון, דעי כי ביכולתך לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מהביטוח הלאומי. על פי חוק, שמירת הריון נחשבת למצב רפואי אשר בגינו אישה מאבדת את כושר עבודתה, בין אם בחלקו או במלואו, ולכן זכאית לקצבאות כאמור בחוק. לכן, בגין אובדן כושר עבודה בהריון, ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי. 

בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה לביטוח הלאומי הכוללת הצגת המקרה, המגובה במסמכים המתאימים, יעניק לך הביטוח הלאומי, על פי חוק, אפשרויות קצבה ופיצויים. בדרך כלל, המקרים הנכללים בחוק מתייחסים לשני סוגים עיקריים של פגיעות. בשני המקרים מדובר בפגיעה מעבודה, המגדירה מצב בו נפגע עובד תוך כדי עבודתו ברמה שאינה מאפשרת לו המשך עבודה, באופן חלקי או מלא. פגיעה מעבודה מתחלקת לשתי קטגוריות עיקריות: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. אולם, עם השנים האחרונות, בהן עלה משמעותית אחוז ההפריות, עלתה גם המודעות לשמירת הריון המהווה אובדן כושר עבודה וזכאות לפיצויים.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא פשוטו כמשמעו אי יכולתו של אדם לעבוד עקב מצב רפואי. כאמור, לרוב אובדן כושר עבודה מתממש עקב תאונת עבודה או מחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או בחזרה מהעבודה. מחלת מקצוע היא מצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה. ואילו, בשנים האחרונות, עם העלאת המודעות להפריות ושמירת הריון, הועלה תיקון בחוק המאפשר לנשים בשמירת הריון לקבל פיצויים ו/או קצבה עבור אובדן כושר עבודתן בתקופה זו. מעבודה. סוג הפיצווי הראשון הוא קבלת דמי פגיעה עבור האירוע שארע. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות הניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

בהצגת התביעה לביטוח הלאומי יש כמובן לגבותה באסמכתאות הרפואיות המתאימות, המעידות על שמירת הריון והיותה של האישה מצויה במצב בו אינה מסוגלת לעבוד עוד בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא. שנית, חשוב ואפשרי לצרף כל אישורים רפואיים מתאימים נוספים שיש בחלקך. אם תביעת אובדן כושר עבודה בהריון אכן מאושרת, מתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה הם בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, בשלושת החודשים הקודמים לתאונה, בנוסחה של חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

 

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה, ומדוע הוא חשוב?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, בין אם את שכירה או עצמאית ובחרת להפריש אותו לעצמך, ביטוח זה נועד להבטיח לך תשלום קצבה חודשית, במקרה בו לא תוכלי להמשיך לעבוד ולהתפרנס עקב שמירת ההריון ומצבך הבריאותי הנתון. ביטוח זה יעניק לך מרחב נשימה, יאפשר לך להמשיך לעבוד בראש שקט, כאשר את יודע שבמקרה הצורך, יש לצידך גב תומך. 

ישנם מיני סוגים של ביטוחים פנסיוניים, וכן מגוון רחב של מסלולים ביניהם ניתן לבחור. בין אם את שכירה או עצמאית, את היחידה שבוחרת את הביטוח והמסלול המתאים לך. בהתאמה לבחירה, משתנה גם גובה הסכום שיתקבל בהתאם למסלול הנבחר. כך למשל, לא כל ביטוח אובדן כושר עבודה כולל גם ביטוח נכות. הכל בהתאמה למסלול הנבחר. דוגמה מצוינת היא למשל הסדרת ביטוח אובדן כושר עבודה לבעל שליטה דרך קרנות פנסיה, אשר לרוב ביטוח אובדן הכושר שלהן מקיף במיוחד. בכל מקרה, חשוב לדעת כי אין כפילויות, וכי אין אפשרות לזכאות כפולה גם מטעם קרן הפנסיה וגם מהביטוח הלאומי. לכן, ביחרי בהתאם למצבך. 

 

דגשים חשובים בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה בהריון

בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה בהריון דעי כי ישנה חשיבות לדגשים מסוימים. למשל, חציית רף העיסוק הסביר. סביר. הגדרת "העיסוק הסביר" נמדדת על ידי מדד רפאים, שאין בגינו הגדרה אחידה. משמעות רף העיסוק הסביר היא כי אותה מבוטחת לא מסוגלת לעבוד בכל עיסוק סביר התואם את כישוריה, ניסיונה והשכלתה עקב שמירת ההריון. רף זה ניתן לפרש במגוון רחב של פרשנויות. מכאן, יכול עו"ד המתמחה בתחום, להתאים ההגדרה אליך בצורה המיטבית, כך שתוכלי לקבל את זכאותך בקלות.

עוד חשוב לציין, בדיקות ההמוסד לביטוח הלאומי כוללות מגון אלמנטים, פיזיים ומנטליים, פשוטים ומורכבים כאחד. זאת במטרה לבדוק את התמונה המלאה של ההריונית, למען מענק הפיצויים. אלו בודקים את שגרת יומו של המבוטח, האם היא השתנה, מה היה קודם ומה קורה עכשיו, כידוע וכצפוי בשמירת הריון. וכ במבט צופה פני עתיד, האם צפוה השגרה של הנפגע להפגע גם בתחומים נוספים?.כך לדוגמה, אכילה, הליכה, נהיגה ועוד נמדדות ונבדקות גם הן. לכן, חשוב מאד לשים דגש בהגשת התביעה ובהגשת המסמכים הרלוונטיים על כל פעולות אלו ויותר. זאת על מנת לצלוח את סף הביטוח הלאומי ולזכות בפיצויים גבוהים.

 

אני בשמירת הירון, האם בכל מקרה אוכל להגיש תביעת אובדן כושר עבודה בהריון?

החוק מגדיר שמירת הריון כיום, כמצב של אודן כושר עבודה. כלומר, מצב בו אותה סיטואציה רפואית פתאומית, מנעה ומונעת ממך המשך עבודה. וכן, מצבים אשר מונעים ממך תיפקוד או תיפקוד ראוי וסביר בעבודתך, כפי שתפקדת קודם לכן. אלו המצבים הקלאסיים המוגדרים בחוק כשמירת הריון וקבלת פיצויים בגינם. כך שאכן התשובה היא חיובית, ואכן ניתן להגיש את תביעת אובדן כושר עבודה בהריון כאשר הינך מצויה בשמירה. חשוב מאד לעשות זאת בליווי עורך דין מוסמך בתחום, על מנת למנף את זכויותייך, ולזכות במכלול הפיצויים להם את זכאית. פני לייעוץ משפטי מקיף למען בירור המקרה וזכאות לפיצויים. 

 

אובדן כושר לאחר לידה

מלבד לשמירת הריון, ההיריון כולל גם את הלידה. לידה יכולה לגרום לנזקים בגופה של האישה ובמקרים חמורים אף למוות. אחד הביטוחים שקיימים הוא ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר לידה. במהלך חופשת הלידה, האישה זכאית לקבל דמי לידה מביטוח לאומי עד 15 שבועות. לאחר 15 שבועות, המעסיק צריך להפריש דמי לידה לקרן הפנסיה בתנאי שהאישה עבדה אצל המעסיק שישה חודשים לפחות. לאחר חזרתה של האישה לעבודה ינוכה משכר היולדת כל התשלומים שהמעסיק העביר כל חודש.

ישנם מקרים בהם היולדת מחליטה להאריך את חופשת הלידה מסיבות שונות. במקרים אלה המעסיק לא מחויב להמשיך להפקיד תשלומים לקרן הפנסיה. במקרה שהיולדת מחליטה להאריך את תקופת הלידה ביותר מחמישה חודשים עליה להסדיר זאת מול חברת הביטוח. ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר לידה תקף תחת קרן פנסיה. 

קראו עוד: אובדן כושר עבודה לאחר לידה

אובדן כושר עבודה בהריון

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!