אובדן כושר עבודה גננת

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

אובדן כושר עבודה גננתגננות עובדות עבודה פיזית. הן מרימות ילדים, חפצים, מנקות, מסדרות ועוד. לכן פעמים רבות גננות נפגעות פגיעות קשות בגב, בצוואר או בכתפיים. על אובדן כושר עבודה גננת נרחיב במאמר הבא. 

 

אובדן כושר עבודה גננת- מה זה אומר?

גננות, מורות, סייעות ועובדות חינוך והוראה בדרך כלל סובלות מתחלואה ספציפית. למעשה קיימות שלוש מחלות מרכזיות שמאפיינות את המקצועות הללו ומזכות את הגננות ושאר עובדות ההוראה בהכרה כנפגעות תאונת עבודה בביטוח לאומי. בעקבות ההכרה של ביטוח לאומי בגננת כנפגעת עבודה היא תהיה זכאית לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה. 

אובדן כושר עבודה גננת- נפגעות תאונת עבודה

אילו מחלות מזכות את הגננות בהכרה כנפגעות תאונת עבודה?

  • פגיעות בגב התחתון והעליון

גננות נדרשות לבצע פעולות חוזרות ונשנות כמו התכופפות מטה, הרמת משקלים ועוד במסגרת העבודה. לדוגמא, הרמת ילדים, התכופפות אל הילדים, התכופפות או הרמת משקלים בעת סידור הגן, החתלה, ניקיון ועוד. כתוצאה מכך נוצרת שחיקה בחוליות הגב ונגרמות פגיעות בגב התחתון, העליון, הצוואר והכתפיים. לעתים הפגיעות הללו מגבילות את היכולות של הגננת ומונעות ממנה לעבוד. כאשר הבעיות מחמירות גננות רבות פונות לביטוח לאומי על מנת לקבל הכרה כנפגעות עבודה. התביעות בדרך כלל מוגשות כתביעות להכרה במיקרוטראומה שבה יש להוכיח מצב של עבודה בתנועות זהות, חוזרות ונשנות לאורך רוב שעות היום. פעמים רבות ביטוח  לאומי דוחה את התביעות הללו מאחר שרק חלק קטן מהפעולות של הגננות כרוכות בכיפוף ובהרמה של משקל והן משולבות בתוך יום עבודתן. לכן מומלץ להגיש תביעה להכרת פגיעה בעבודה כתאונה קלאסית. לשם כך חשוב מאוד לשים לב לאירועים שקורים במהלך העבודה על מנת להצביע על אירוע ספציפי שגרם למצב. 

  • צרידות

גננות, סייעות, מורות ועובדות הוראה בכלל עובדות הרבה עם הקול. שימוש היתר במיתרי הקול נובע כתוצאה מהקראה, הדרכה, השלטת סדר ועוד. כתוצאה מכך הן עלולות לסבול מצרידות. ישנם מקרים בהם הצרידות תהיה מוכרת כמחלת מקצוע. במקרים בהם יש רקע תחלואתי אחר, או במקרים של עישון מאסיבי שגורם לבעיה במיתרי הקול יהיה קשה לקבל הכרה בצרידות כמחלת מקצוע. במידה שהצרידות תוכר כמחלת מקצוע, ייקבעו אחוזי נכות לגננת או לעובדת ההוראה. על פי אחוזי הנכות ייקבעו הפיצויים שמגיעים לעובדת. יש לקחת בחשבון כי גם במקרים בהם אין זכאות לפיצוי כספי יש לבקש הכרה בנכות על מנת שיהיה תיעוד במידה שהמחלה תידרדר. הזכאות לפיצויים נחשבת רק עבור 20 אחוזי נכות לפחות, כלומר במצב בו הדיבור לא ברור בעקבות הצרידות. 

  • תסמונת התעלה הקרפלית

תסמונת התעלה הקרפלית היא תסמונת שנגרמת בעקבות הסתיידות של התעלת הקרפלית בשורש כף היד. ההסתיידות גורמת ללחץ על העצבים ששולטים על אצבעות כף היד. לחץ זה בא לידי ביטוי בזרמים, חולשה, תחושת נימול של אצבעות הידיים ובכאבים במפרק שורש כף היד. גם תסמונת התעלת הקרפלית יכולה להיות מוכרת כמיקרוטראומה אצל גננות ועובדות הוראה אחרות. תסמונת התעלה הקרפלית נגרמת בעקבות תחלואה טבעית, פגיעה טראומתית או סוכרת. אצל גננות יש שימוש יתר בכפות הידיים והאצבעות מה שיכול להוביל לתסמונת זו. לדוגמא, פעולות כמו גזירה, ציור, הדבקה, החזקת כלי כתיבה, הכנת תפאורות ועוד עלולות לגרום לתסמונת התעלת הקרפלית. לעומת פגיעות בגב, תסמונת התעלת הקרפלית מוכרת כמיקרוטראומה בביטוח לאומי. 

 

אובדן כושר עבודה גננת- מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את היכולת שלו להשתכר או שיכולת ההשתכרות שלו קטנה. אובדן כושר עבודה יכול להיגרם בעקבות פציעה או מחלה ולמנוע מאדם להשתכר כבעבר. 

גננות נפגעות רבות בגב, בצוואר ובכתפיים בגלל אופי העבודה שלהן. כתוצאה מכך הן לא יכולות להמשיך לעבוד בעבודה שלהן או בעבודה במסגרת ההשכלה, הניסיון וההכשרה שלהן. 

 

אובדן כושר עבודה גננת- סוגי אובדן כושר עבודה

קיימים שני סוגים של אובדן כושר עבודה- מלא וחלקי. 

  1. אובדן כושר עבודה מלא- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת ההשתכרות שלו באופן מוחלט. על פי המוסד לביטוח לאומי קיימות דרגות אי כושר שונות. במצב בו דרגת אי הכושר היא 100% מדובר באובדן כושר עבודה מלא לפי ביטוח לאומי. לעומת זאת בחברות הביטוח אובדן כושר עבודה מלא עומד על 70%-75%. 
  2. אובדן כושר עבודה חלקי- מצב בו אדם איבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת ההשתכרות שלו באופן חלקי ועדיין יכול להמשיך לעבוד. כלומר, במצב בו אדם לא יכול להמשיך לעבוד כפי שעבד בעבר אך יכול להמשיך לעבוד באופן כללי. בנוסף, אובדן כושר עבודה חלקי נוגע גם למצבים בהם אדם יכול להמשיך לעבוד אך לא בעבודה בה עבד עד עכשיו ומחויב להמשיך לעבוד במקום אחר שם ההכנסה שלו נמוכה יותר.

אובדן כושר עבודה גננת- חברות הביטוח 

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שנועד להבטיח הכנסה לתקופות בהן האדם לא יכול להשתכר בכלל או כפי שהיה רגיל על ידי חברות הביטוח השונות. ביטוח אובדן כושר עבודה מספק תחליף למשכורת החודשית. ביטוח אובדן כושר עבודה מספק תחליף של עד 75% מהשכר האחרון של האדם. שיעור הפיצוי החודשי ייקבע בהתאם למצבו של האדם וליכולת ההשתכרות שלו, עד לתקרה של 75% מהשכר האחרון. 

קראו עוד: ביטוח אובדן כושר עבודה בסיסי

אובדן כושר עבודה גננת- איך זה עובד?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שעובד כמו ביטוחים אחרים. עם זאת חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בביטוח שאינו בגדר חובה על פי חוק. על מנת לבטח מפני אובדן כושר עבודה יש לפנות לחברת הביטוח הרלוונטית שתציע מסלולים שונים במחירים שונים. סכום הפיצוי של ביטוח אובדן כושר עבודה ייקבע בהתאם לפרמטרים כמו המשכורת של המבוטח והאם מדובר באובדן כושר עבודה מלא או חלקי. 

 

אובדן כושר עבודה גננת

אם הינך גננת או גנן, ועברת תאונה כלשהי במהלך עבודתך, אשר הותירה בך נזק רפואי שהשפיע על כושר העבודה שלך, באופן מלא או חלקי, דעי כי ביכולתך לקבל פיצויים על כך. הביטוח הלאומי מעניק מגוון אפשרויות קצבה אפשריים עבור מקרים שונים בקשת הרחבה של מקרי אובדן כושר העבודה. לאחר הגשת תביעת אובדן כושר עבודה לגננת והוכחתה, משלם הביטוח הלאומי קצבאות ופיצויים. ישנם כמה סוגים של מקרי אובדן כושר עבודה, ועל מנת לאשר זכאות לפיצויים אלו על פגיעתך לחסות תחת הגדרות החוק למקרים הזכאים לכך.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב אשר בגינוי, איבדת, פשוטו כמשמעו, את כושר העבודה שלך, באופן חלקי או מלא. בגין כך, מתקבלים פיצויים ע"י הביטוח הלאומי. החוק מתייחס לשני סוגי פגיעות עיקריים אשר מהווים זכאות זו. שני סוגי פגיעות אלו מהותם פגיעה מעבודה, במצב בו נפגעת גננת תוך כדי ביצוע עבודתה. רמת הפגיעה שלך היא זו שתקבע את גובה הפיצוי וקבלתו. 

שני סוגי הפגיעות מתחלקים לשתי קבוצות זכאות: תאונת עבודה ומחלת מקצוע. תאונת עבודה היא אירוע חד פעמי, שהתרחש בזמן העבודה, בנסיעה אל או חזרה מן העבודה שלך בגן הילדים. סוג המקרה השני הוא מחלת מקצוע. מחלת מקצוע מוגדרת כאחד האירועים המופיעים בתקנות המיוחדות של הביטוח הלאומי. כאן מדובר במצב רפואי מתמשך, שארע כתוצאה מפגיעת עבודה בגן הילדים. עבור כל אחד מסוגי פגיעות אלו, בהוכחתו כמובן, מעניק הביטוח הלאומי את האפשרות לתביעה וקבלת פיצויים מתאימים. 

סוג הפיצווי הראשון האפשרי למימוש הוא קבלת דמי פגיעה. סוג הפיצוי השני הוא קבלת גמלת נכות הניתנת באישור הועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי, לאחר בדיקות הועדה וקבלת אישורים מתאימים. כל זאת בתנאי שאכן הוכח האירוע הרפואי ככזה שהותיר אותך במצב אובדן כושר עבודה.

ככל שאכן יוכח בהגשת התביעה לביטוח הלאומי כי הינך חוסה תחת הגדרות החוק לאחד מסוגי פגיעות אלו, תהיי זכאית לקבלת פיצויים וקצבה. כחלק מכך, יש לוודא כי הפגיעה עונה על הפרמטרים בגינם מעניק החוק פיצוי. הראשון הוא בדיקת כושר העבודה, והוכחתו, באמצעות הנפקת מסמכים רפואיים, אישורים מתאימים, עדויות וכדומה. בדיקה זו בודקת האם הינך מצויה במצב בו אינך מסוגלת לעבוד עוד, בעבודתך בגן הילדים או בעבודה מתאימה אחרת, באופן חלקי או מלא. לאחר מכן נערכת בדיקה נוספת ובה נבדק האם במהלך 72 השעות הסמוכות לתאונה, נבדקת על ידי רופא והאם ישנן אסמכתאות לכך. 

אם שני הפרמטרים הללו מוכחים וכמובן, מואשרים, מאושרת גם תביעת הפיצויים שלך, ומתקבלים דמי הפגיעה. דמי הפגיעה יתקבלו בשיעור של כ-75 אחוזים מההכנסה החייבת בדמי ביטוח, עבור שלושת החודשים הקודמים לתאונה. הנוסחה היא הסכום המתקבל חלקי 90, ועד למקסימום דמי הפגיעה לכל היותר.

יצוין כי הביטוח הלאומי בודק מגוון רחב של פרמטרים, הן פיזיים והן מנטליים, אשר בודקים את שגרת יומך. בין היתר נבדק האם השגרה השתנה, מה היה קודם לאירוע, מה מתרחש כעת, האם צפויה חזרה לשגרה בקרוב או פגיעה ממשית מתמשכת ועוד. בנוסף, גם פעולות פשוטות לכאורה, נלקחות גם הן בחשבון. כך לדוגמה, פעולות כמו אכילה, הליכה, נהיגה ועוד נמדדות ונבדקות. פרמטר חשוב נוסף הוא זמן ההחלמה המוערך, שככל שהוא גבוה יותר, כך גם הקצבה והזכאות המשתלמים יהיו גבוהים יותר, ולזמן ארוך יותר.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה גננת וחשיבויותיו

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח שנועד להבטיח עבורך קבלת קצבה חודשית, במקרה שבו אכן ייגרם אובדן כושר עבודה עקב נזק רפואי במהלך עבודתך בגן הילדים. ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלך, בין אם כשכירה בתלוש השכר שלך, או כעצמאית שבחרה להפריש עבור עצמה, ונועד למען  דאגה לעתידך ולרוותך בכל מקרה שבו תזקקי לכך. באמצעות פוליסת הביטוח, הינך דואגת להבטיח עבור עצמך תשלום קצבה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה, כאמור במקרה בו לא יהיה אפשרי עבורך לעבוד ולהתפרנס. מה שיוצר ראש שקט ושלווה אמיתית עבורך, במהלך היום-יום.

חשוב לציין, ישנם סוגים רבים של ביטוחים פנסיוניים שמאפשרים זאת, ובאפשרותך לבחור את המועדף עליך, וכן את המסלול הנכון לך. בהתאמה לבחירת המסלול הנבחר, משתנה גובה הסכום שיתקבל, כקצבה חודשית עבורך אם וכאשר ידרש. נציין כי חיסכון קופת גמל אינו מספיק לצרכי מימוש אובדן כושר עבודה, ואינו כולל כיסוי ביטוחי מפני אובדן כושר עבודה או מפני מוות.

ביטוח אובדן כושר עבודה גננת באמצעות קרנות פנסיה הוא דוגמה לביטוח אובדן כושר עבודה מצוין עבורך! ישנן קרנות פנסיה מקיפות אשר כוללות אובדן כושר עבודה, ומאפשרות קבלת פיצויים, לעיתים אף במצבים של מחלה קיימת. ביטוחים מעין אלו נכנסים לרוב לתוקף כחמש שנים, 60 חודשים, מיום ההצטרפות לאותה קרן פנסיה, וכמובן, יעלו בהתאמה יותר. עם זאת, מדובר בביטוח נהדר עבורך ועבור רווחתך.

 

האם אובדן כושר עבודה גננת דורש היוועצות בעורך דין?

אם הינך גננת, ונקלעת למצב בו התרחש בחייך מאורע שכלל סיטואציה רפואית פתאומית, שמנעה ומונעת ממך המשך עבודה, באופן חלקי או מלא, לזמן קצוב או בלתי קצוב, כדאי ורצוי תחילה- להיוועץ בעו"ד. כמו כן, גם במצבים בהם מצב רפואי מונע ממך תיפקוד או תיפקוד סביר במהלך עבודה, כפי שתפקדת קודם לכן.

מצבים אלו הם מסוג המצבים הקריטיים להיוועצות בעורך דין טרם הגשת תביעה, על מנת להוות ביטחון עבורך בקבלת כספי הפיצויים שלך במקרה של אובדן כושר עבודה גננת. 

אובדן כושר עבודה גננת

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!