אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

פוליסת תאונות אישיותפריצת דיסק, ובשמה הרפואי – צניחת דיסק בין חולייתי, היא סימפטום רפואי שכיח, אשר נגרם במרביתם המוחלט של המקרים כתוצאה מהפעלת לחץ פיזי חריג על הדיסק הבין חולייתי, המצוי בעמוד השדרה. אף שמטבע היותו של הדיסק, הוא נועד לעמוד במידה מסויימת של לחץ המופעל עליו, במקרים בהם מדובר בלחץ בעוצמה חריגה, או לחילופין בלחץ מתמשך לאורך תקופה ארוכה, הדבר עלול לגרור נזק רפואי, המוכר בשם ״פריצת דיסק״.

בניגוד למחלות ולפציעות שונות להן חשוף הגוף האנושי, הטיפול במקרים של פריצת דיסק מתמקד במרבית המקרים בניסיון להקל על הסימפטומים ככל הניתן, ולמנוע הפעלת לחץ חוזר על האזור הפגוע, זאת במטרה לסייע לחוליות הפגועות להתאחות בצורה מהירה ויעילה.

עם זאת, במקרים מסוימים, וככל שמדובר בפריצת דיסק חמורה יחסית, הגוף אינו מצליח להתרפא בצורה מלאה, ובמקרים כאלו, הנפגע עלול לסבול מהשלכותיה של פריצת הדיסק לאורך שנים ארוכות, ולעיתים אף לאורך שארית חייו.

האם פריצת דיסק עשויה לגרור אובדן כושר עבודה?

אף שבמרבית המקרים, פריצת דיסק נוטה להתאחות עם הזמן, במקרים מסוימים הגוף כאמור אינו מצליח לרפא את החוליות השבורות, ומשכך, במרבית המקרים הנפגע ייאלץ להתמודד עם ההשלכות לאורך שארית חייו. במקרים בהם מדובר בפריצת דיסק מלאה, ולא בפריצה חלקית, הגוררת אי נוחות בלבד, הדבר עלול להקל סבל רב לנפגע, ואף למנוע ממנו מלהמשיך ולעסוק במקצועו, ולפרנס את עצמו ואת בני משפחתו.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי מתוקף חוק, כלל תושבי המדינה מבוטחים בביטוח בריאות חובה, כאשר מתוקף ביטוח זה, אחת מהזכויות המוקנות היא קבלת סיוע כספי לסובלים מתאונה או ממחלה קשה, אשר עקב מצבם הרפואי נבצר מהם להמשיך ולעסוק בעבודתם הקודמת.

סיוע זה כולל בראש ובראשונה דמי פגיעה, המשולמים לנפגע כפיצוי על אובדן הכנסותיו במהלך 90 הימים הראשונים שלאחר הפגיעה, ולאחר מכן במסגרת קצבת נכות כללית, אשר היקפה נקבע ביחס לחומרת הפגיעה, ולמידת אובדן כושר ההשתכרות, עד לסכום של 2,342 ש״ח בחודש.

מימוש סיוע מסוג זה נעשה ישירות מול גורמי המוסד לביטוח הלאומי, וזאת בכפוף להתייצבותו של הנפגע בפני ועדה רפואית, הקובעת את מצבו הרפואי. במקרים מסויימים, הוועדה עשויה לקבוע כי הנפגע יהנה גם מתוספות שונות לקצבה, כתלות במצבו הפרטני.

האם פריצת דיסק מהווה עילה לפדיון פוליסת אובדן כושר עבודה?

בנוסף לביטוח הממלכתי, חלק ניכר מתושבי המדינה מבוטח גם בביטוח חיים, אשר כולל במרבית המקרים גם ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, וזאת מטעם אחת מקופות החולים במדינה. חשוב לזכור, כי הפוליסות השונות בגין אובדן כושר עבודה שונות אחת מהשנייה, וזאת ביחס לתנאי פדיון הפוליסה, ולהיקף הסכום הכספי לו יהא זכאי הנפגע.

במרבית הפוליסות הקיימות בשוק, אובדן כושר עבודה מוגדר כמצב בו הנפגע איבד 75% ומעלה מהיכולת לעסוק במקצוע בו עבד טרם הפגיעה, כמו גם בעיסוק חלופי התואם את השכלתו וניסיונו המקצועי, וכל זאת לפרק זמן ממושך, החורג מתקופת ההמתנה הקבועה מראש בפוליסה. במקרים מסוג זה, הנפגע יהא זכאי למימוש הפוליסה, וזאת בדמות קצבה חודשית אשר תשולם עד מועד הגיעו לגיל הפרישה מעבודה, או עד החלמתו המלאה.

חשוב לשים לב עם זאת, כי במקרים מסויימים, המבוטח יהא זכאי לקבלת קצבה גם במידה ולא איבד לחלוטין את כושר עבודתו, וזאת עקב אובדן כושר עבודה חלקי. קביעת מצב מסוג זה נעשית בראש ובראשונה בהתאם לתנאי הפוליסה עליה חתום הנפגע מול חברת הביטוח.

מהם דמי פגיעה?

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!