ערעור על דחיית תביעה לביטוח סיעוד מחברות הביטוח הפרטיות

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

ערעור על דחיית קבלת ביטוח סיעודי
ערעור על דחיית קבלת ביטוח סיעודי

במהלך העשורים האחרונים, ובעקבות ההתפתחויות המשמעותיות שעבר מדע הרפואה, תוחלת החיים ברחבי העולם עלתה ברמה משמעותית, כאשר יותר ויותר אנשים מגיעים בימינו לגילאי 80 ו-90, גילאים אשר נחשבו בעבר הלא רחוק לזקנה מופלגת, אשר רק מעטי מעט זכו להגיע אליהם.

מגמה זו מטבע הדברים משפיעה גם על אזרחי מדינת ישראל, כאשר אחוז הולך וגדל מהאוכלוסייה זוכה להגיע לשיבה טובה, ולגילאים גבוהים מאי פעם.

עם זאת, לכל מטבע יש שני צדדים, ובעוד שהעלייה הממוצעת בתוחלת החיים נושאת בחובה יתרונות רבים, לכל המעורבים בדבר, הרי שככל שעולה הגיל הממוצע, כך עולה שיעור האנשים באוכלוסייה הסובל מבעיות בריאותיות שונות, אשר מקשות על ההתנהלות היום יומית. בדיוק מסיבה זו נוצר סוג חדש של ביטוח, המכונה "ביטוח סיעודי".

מטרתו של הביטוח, אשר מסופק מטעם חברות הביטוח הפרטיות בישראל, היא להבטיח כי במידה והמבוטח יגיע למצב סיעודי, בו לא יהיה באפשרותו להתנהל באופן עצמאי במהלך חיי היום יום, הוא יזכה לסיוע כלכלי מטעם חברת הביטוח, מה שיאפשר לו להתנהל בכבוד גם בגילו המבוגר.

ביטוח סיעודי – לא תמיד משענת לשעת צרה

אף כי מרבית המבוטחים בביטוח סיעודי סבורים כי הביטוח הסיעודי הוא משענת הביטחון שלהם בעת צרה, ויעמוד לרשותם בשעת הצורך, הרי שלא תמיד זהו מצב העניינים בפועל.

במקרים רבים, חברות הביטוח השונות, אשר ככל חברה פרטית שמות בעדיפות העליונה את הרווח הכספי שלהן, עושות כל שביכולתן על מנת להתחמק ממימוש פוליסת הביטוח, וזאת גם בשעה שברור וגלוי כי המבוטח אכן זכאי למימוש הפוליסה, בהתאם להסכם שנחתם מול חברת הביטוח.

חשוב לזכור בהקשר זה, כי אף שבמרבית המקרים, ובשעה שתביעתו של המבוטח לפדיון פוליסת הביטוח הסיעודי שלו נדחית, חברת הביטוח מנמקת זאת בשורת נימוקים מפוארת, אשר ממבט ראשון נראית כ"בעלת בשר", הרי שבפועל, לא תמיד נימוקים אלו אכן מהווים עילה ממשית לדחיית התביעה, ולעיתים מדובר בנימוקים אשר לא עומדים במבחן הסבירות, או בתנאי הפוליסה.

מסיבה זו, גם בשעה שתביעתו של המבוטח למימוש פוליסת הביטוח הסיעודי שלו נדחית, אין מדובר בסוף פסוק, ובמרבית המקרים ניתן לערער על החלטתה של חברת הביטוח.

כיצד ניתן לערער על דחיית תביעה לביטוח סיעוד מחברות הביטוח הפרטיות?

בשעה שתביעתו של מבוטח למימוש פוליסת הביטוח הסיעודי שלו נדחתה, הפעולה הראשונה שעליו לנקוט בה היא בחינה מדוקדקת של הסיבות לדחיית התביעה, כאשר חברת הביטוח מחויבת למסור נימוקים אלו לידי המבוטח, על גבי הכתב. במקרים מסוימים, די במעבר שיטתי על הסיבות לסירוב כדי להיווכח שאלו אינן עומדות במבחן הסבירות, או בתנאי הפוליסה.

עם זאת, גם במידה והמבוטח משוכנע מעל לכל ספק כי הוא זכאי למימוש פוליסת הביטוח, וזאת מנימוקים ענייניים, לעיתים חברת הביטוח עומדת במריה, ומתעקשת להימנע מפדיון הפוליסה.

במקרים כגון אלו יש באפשרותו של המבוטח, בדומה לכל אזרח במדינת ישראל, לפנות לערכאות משפטיות, ולהגיש תביעה משפטית כנגד חברת הביטוח. את התביעה יש להגיש בצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים, אשר מוכיחים את זכאותו לפדיון הפוליסה, וזאת בניגוד לטענותיה של חברת הביטוח.

מטבע הדברים, ההתנהלות מול חברת הביטוח אינה תמיד קלה, בין אם במסגרת מגע ישיר, ובין אם כחלק ממאבק משפטי כנגד סוללת עורכי הדין המשומנת העומדת לרשות חברת הביטוח. מסיבה זו, חשוב במקרים אלו להקדים ולהתייעץ עם עורך דין, במטרה לקבוע מהי דרך הפעולה הטובה ביותר מבחינת המבוטח.

ראו סוגי ביטוחים:

ביטוח פנסיה

ביטוח מנהלים

 

האם לחולי אלצהיימר ודמנציה מגיעים קצבאות אובדן כושר עבודה?

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!