ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאיםביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים המתבסס על הפוליסה הבסיסית המחויבת בחוק לביטוח אובדן כושר עבודה בהתאם לתקנות המפקחת על הביטוח. לצערנו קיימים מצבים בהם אדם עקב מחלה או תאונה לא יכול להשתכר בעבודה בה קיבל הכשרה, ניסיון והשכלה או בכל עבודה אחרת. במקרים כאלה המבוטח זכאי לקבל מענק מכמה גורמים, ביטוח לאומי, ביטוח פרטי, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים ועוד. כמובן שלא ניתן לקבל מענק משני גורמים, אלא על המבוטח לבחור בפוליסה אחת. הדרך לקבלת הקצבה או המענק מכילה קשיים רבים בדרכה ולכן, ליווי מקצועי יכול להקל על התהליך. 

 

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים?

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא ביטוח אליו זכאים עצמאיים ושכירים, הן דרך חברות ביטוח פרטיות שם יש להם פוליסה והן דרך גורמים אחרים כמו המוסד לביטוח לאומי. אובדן כושר עבודה הוא מצב בה נפגעה הכנסתו של בעל מקצוע באופן מלא או חלקי. לדוגמא, אם בעל המקצוע יכול להשתכר בעבודה אחרת אך הכנסתו נמוכה מהכנסתו במקום העבודה המקורי הוא זכאי לקבל פיצויים. אובדן כושר עבודה מלא הוא מצב בו אדם לא יכול להשתכר בכלל, לא בעבודה בה רכש השכלה וניסיון ולא באף עבודה אחרת. הפיצויים המוענקים למבוטח אינם עוברים 75% ממה שקיבל בעל המקצוע בעת ההשתכרות. כמעט בכל פוליסת ביטוח יש תקופת המתנה של שלושה חודשים עד שהביטוח מתחיל לפצות את התובע אם נמצא כך לנכון.

ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים הינו ביטוח אובדן כושר עבודה המוצע על ידי חברות פרטיות בהתאם לתחום עיסוקו של בעל המקצוע. הפוליסות המוצעות בחברות הביטוח מעניקות לכם יתרונות שונים כמו: תקופת זמן המתנה פחותה, גובה פיצויים, מענקים מיוחדים לרופאים בעלי קליניקה פרטית ואובדן כושר עבודה החל מהיום ה-15. גם כאן השוני בין הפוליסות הוא בהתאם לחברות הביטוח. על אף ההצעות המפתות של חברות הביטוח יש לשים לב לפרטים הקטנים ולדעת שחברות הביטוח מחייבות כל בעל מקצוע לעבור בירוקרטיה מסוימת עד לקבלת המענק/פיצוי/קצבה. ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים ניתן עקב נסיבות זהות לכל ביטוח אובדן כושר עבודה – מחלה, תאונה או כל גורם רפואי שבגללו בעל המקצוע אינו יכול להשתכר לתקופה זמנית או לצמיתות. 

 

כיסויים מיוחדים לרופאים

חברות הביטוח מציעות כיסויים מיוחדים לרופאים עקב התעסוקה שלהם. רופאים רבים חשופים למחלות שונות, עובדים שעות רבות ועקב כך הם חשופים יותר למחלות או תאונות עבודה. ישנן חברות אשר לא מציעות כלל שום כיסוי חדשני לרופאים, כמה חברות ביטוח בודדות מציעות אף כיסוי להידבקות באיידס וכמובן שבמהלך תקופת הקורונה הכיסויים ברוב חברות הביטוח היו תקפים גם לנגיף זה. על אף הכיסויים המיוחדים שחברות הביטוח מציעות לכם, חשוב לזכור שמדובר בגוף עסקי. חברות הביטוח מעניקות לכם ביטחון אך הן עושות את זה בתעריף שמתאים להן ובהתאם לרף הסיכון. לרוב הפוליסות המיועדות לרופאים יהיו יקרות יותר, יש מגוון רחב של אפשרויות ביטוח ומומלץ לבצע סקר שוק נרחב לפני שאתם חותמים על הפוליסה. 

קראו עוד: חישוב קצבת אבדן כושר עבודה

מחלת מקצוע

מהי ההגדרה למחלת מקצוע ולמה זה חשוב לכם? רופאים נמצאים בסיכון גדול לחלות. על פי סעיף 79 לחוק, הביטוח הלאומי קובע כי מחלת מקצוע היא מחלה שנגרמה לעובד במקום עבודתו רק כאשר יש קשר ישיר כתוצאה מהתנאים הסביבתיים בו נמצא המבוטח. מקום התעסוקה מחויב לדאוג לציוד הגנה לרופאים, אך גם עם ציוד הגנה עלול אחד הרופאים לחלות עקב הידבקות. לא פשוט להוכיח מול חברת הביטוח כי בעל המקצוע נדבק תחת "מחלת מקצוע". ישנה רשימה מלאה של מחלות אשר עשויות להיות מוגדרות בתור מחלת מקצוע, הרשימה נקבעה על פי משרד הרווחה. על בעל המקצוע עדיין להוכיח כי המחלה נגרמה בקשר ישיר מהתנאים הסביבתיים במקום העבודה. מחלת עבודה בבסיסה מוגדרת כתאונת עבודה, לכן הפיצויים והזכויות גם הם זהים לנפגעי עבודה. 

על מנת שתוכלו לממש את הזכויות שלכם, עליכם לגשת לוועדה רפואית שם הרופא התעסוקתי ייקבע את רמת התפקוד שלכם. כאשר מדובר על תביעה כנגד הביטוח הלאומי תצטרכו לגשת לוועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי כדי לאבחן את מצבו הרפואי של המבוטח ובכך לקבוע לו אחוזי נכות (כאשר יש צורך). בכל מצב בו מדובר על תביעה נגד ביטוח לאומי או כל חברת ביטוח אחרת, אנו ממליצים להיעזר בליווי מקצועי של עורך דין או חברה המתמחה בליווי מבוטחים. תהליך קבלת זכויות הוא תהליך נוקשה ומייגע, קיימים הרבה סייגים ולרוב כאשר התביעה מגיעה לבתי משפט התהליך עלול להתפרש על גבי שנים. 

ביטוח מקצועי – מה זה?

חברות הביטוח מעניקות רפורמות שונות ומסלולים שונים למבוטחים. ביטוח מקצועי הינו מסלול בו חברת הביטוח מעניקה פוליסה אשר לפיה מבוטח אשר איבד את יכולתו לעסוק במקצוע בו עסק יהיה זכאי לקבל תשלומים חודשיים מהחברה בה הוא מבוטח. לדוגמא, רופאים אשר מבוטחים בביטוח זה ונמצאו לא כשירים לעבוד בתחום עקב פציעה בידיים לצורך הדוגמא, אותם מבוטחים זכאים לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה. במקרים בהם לא קיים ביטוח כזה, חברות הביטוח יכולות לדרוש מבעל המקצוע למצוא תעסוקה במקום אחר – עיסוק סביר. הפוליסה הזאת נוגעת לבעלי מקצוע במקצועות מיוחדים כמו רופאים. ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים הינו ביטוח ייעודי העונה להגדרה של ביטוח מקצועי. על אף שעל פי הגדרת הביטוח אתם מכוסים בכל מקרה של מחלה או תאונה, עדיין מומלץ להיעזר בליווי מקצועי. הפוליסה שונה בין חברות הביטוח ויש להכיר את האותיות הקטנות טרם הפעלת הביטוח. 

 

ביטוח אובדן כושר עבודה לרופאים

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!