זכויות רפואיות לבעלי עסק קטן

בחירת עורך דין זה לא משחק! ההמלצה שלנו –
עו"ד הראל יטיב!

אל תוותרו על הזכויות שלכם, התקשרו עוד היום לעו"ד הראל יטיב! 

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

בעל עסק קטןלאחר שסיימו את שירותם הצבאי, מרבית הישראלים מוצאים עצמם ״נשאבים״ למציאות היומיומית המוכרת של קימה בשעות הבוקר המוקדמות, הגעה למקום העבודה, חזרה בשעות הערב, רביצה מול הטלוויזיה, והישר למיטה. דרך חיים שגרתית ומונוטונית זו נוטה אמנם להימאס במהרה, אך רובנו ממשיכים להיאחז בה, לרוב עקב דאגות פרנסה.

אין פלא עם כך, שה״חלום״, בו אנשים רבים משתעשעים, הוא לצאת לחופשי, ולהקים עסק קטן ועצמאי, אשר יאפשר השתכרות בכבוד, ואף יותר מכך. בנוסף לעניין הכספי, רבים מאותם החולמים שואפים לצאת לחופשי גם מרודנות המעסיק, ולהפסיק ולמלא פקודות. אין פלא עם כך, ששכירים רבים מדי שנה בוחרים לעשות את הצעד, ולהקים עסקים קטנים, בתחומי עיסוק שונים ומגוונים.

יש לזכור עם זאת, וכפי שיזמים רבים לומדים מדי שנה על בשרם, כי הקמת עסק קטן, יחד עם היתרונות הגלומים במהלך, כוללת גם מספר חסרונות מהותיים. אחד המרכזיים שבהם הוא אובדן הביטחון הכלכלי, שהרי בניגוד לשכיר, עצמאי אינו זכאי לשורה ארוכה של הטבות, כדוגמת ימי חופשה בתשלום, דמי הבראה, ימי מחלה בתשלום, או פיצויי פיטורין. חרף האמור, עובדים עצמאיים במשק עדיין זכאים ליהנות מזכויות שונות הכרוכות במצבם הרפואי, בדומה לכל תושב ישראלי אחר, אף שחלק נכבד מביניהם לא מודע לכך.

זכויות רפואיות לעצמאיים ולבעלי עסקים

בהתאם לחוק, כל תושב ישראלי, בין אם שכיר ובין אם עצמאי, מחוייב בתשלום דמי ביטוח לאומי, הנקבעים ביחס לגובה הכנסתו החודשית. בעוד שניכוי המס לשכירים מבוצע על ידי המעסיק ישירות מתלוש המשכורת החודשי, הרי שעובד עצמאי נדרש לבצע את התשלום בעצמו, ישירות מול רשויות המס.

בכפוף לתשלום דמי הביטוח הלאומי, תושב ישראלי זכאי ליהנות ממגוון רחב של זכויות רפואיות, כאשר בהתאם לחוק, עובדים עצמאיים זכאים ליהנות מהרוב המוחלט של הזכויות להן זכאים עובדים שכירים, ולמעט חריג בולט אחד – תשלום דמי אבטלה בעקבות פיטורין.

בין מגוון הזכויות הרפואיות להן זכאי כל תושב ישראלי המשלם דמי ביטוח לאומי, ולרבות עצמאיים ובעלי עסקים, ניתן למנות, בין היתר:

  • דמי פגיעה בגין תאונה או מחלה
  • קצבת נכות בגין אובדן כושר עבודה (זמני או קבוע)
  • קצבת שירותים מיוחדים (לזכאים לקצבת נכות הסובלים מקושי בהתנהלות היומיומית)
  • קצבת ניידות (לזכאים לקצבת נכות הסובלים מקושי בהתניידות)
  • קצבת זקנה
  • קצבת נפגעי עבודה

מימוש זכויות רפואיות לבעלי עסקים קטנים

בניגוד לעובדים שכירים, אשר המעסיק הוא זה שמופקד על מימוש זכויותיהם, מה שחוסך מהם לרוב את הטרטור והצורך "לקפץ" בין רשויות המדינה לצורך מימוש זכויותיהם, עובדים עצמאיים, הנדרשים להתנהל עצמאית מול מוסדות המדינה ורשויות המס, נדרשים גם לפעול עצמאית לצורך מימוש זכויותיהם באותם המקרים בהם הינם זכאים ליהנות מזכויות רפואיות בהתאם להוראות החוק ולתקנות.

עם זאת, וכפי שמוכיח הניסיון, ההתנהלות של אדם בודד מול המוסד לביטוח לאומי לצורך מימוש זכויותיו הינה לרוב משימה מפרכת. הדבר מקבל משנה תוקף בשעה שמדובר בעובד עצמאי, המבקש לממש את זכויותיו, שכן פעמים רבות, גורמי המוסד לביטוח לאומי מציבים קשיים שונים ומשונים, ודורשים עוד ועוד מסמכים והוכחות שונות.

מסיבה זו, ועל מנת להקל על הפונה, אשר במרבית המקרים נאלץ במקביל גם להתמודד מול השלכות מצבו הרפואי, מומלץ לפנות לגורם מקצועי, המסייע לתושבי המדינה במימוש זכויותיהם הרפואיות, שהרי זכויות אלו אינן ״מתנה״, אלא זכות, להן זכאי הפונה הודות לתשלום דמי הביטוח הלאומי לאורך שנות עבודה ארוכות.

 

אולי יעניין אותך גם:

ביטוח אובדן כושר עבודה לעצמאיים: עד כמה הוא חשוב? ומה כדאי לבדוק?

כדי לא להישאר לבד בוועדת החלטות לגבי הזוכיות הרפואיות פונים לעו"ד הראל יטיב!
השאירו פרטים וקבלו הצאת מחיר שלא תוכלו לסרב

משרד עו״ד הראל יטיב

מומחים לנזקי גוף; רשלנות רפואית, תאונות קשות וביטוח לאומי.

אז מה היה לנו בכתבה:

072-3940742
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!